تماس فضاپیمای ویجر ۲ با زمین قطع شد

فضاپیمای ویجر ۲ که یکی از قدیمی‌ترین فضاپیماهای ناسا محسوب می‌شود اکنون ارتباط خود را با زمین از دست داده و باعث نگرانی تیم پشتیبانی ناسا شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، حدود یک هفته پیش تیم پشتیبانی از فضاپیمای ویجر ۲ مجموعه‌ای از دستورات را برای این فضاپیما ارسال کردند. در این حین بخشی از دستورات باعث شد تا آنتن فضاپیما کمی دورتر از منطقه اصلی قرار بگیرد. همین موضوع باعث شده است اکنون ناسا ارتباط خود را با این فضاپیما از دست بدهد. این فضاپیما حدود نیم قرن به فعالیت خود ادامه داده و اکنون در فاصله ۱۹.۹ میلیارد کیلومتری از زمین قرار دارد.

در حال حاضر دانشمندان ناسا در این مورد نگرانی چندانی ندارند. را به گفته آنان این فضاپیما طبق طراحی می‌تواند در طول سال چندین بار تغییر جهت داده و آنتن خود را به سمت زمین قرار دهد این موضوع ممکن است به ارتباط مجدد بینجامد. نزدیک‌ترین زمان به انجام این کار پانزدهم اکتبر است. فضاپیماهای ویجر ۱ و ۲ با دو موشک متفاوت و به صورت جداگانه در سال ۱۹۷۷ توسط ناسا به فضا پرتاب شدند. در واقع این دو فضاپیما از پیشگامان واقعی آژانس فضایی ایالات متحده محسوب می‌شوند. ارسال این دو فضاپیما نیز بررسی و مشاهده سیاره‌های مشتری، زحل، اورانوس و نپتون بوده است.

پیش از پرتاب این دو فضاپیما هنوز انسان نتوانسته بود به این سیاره‌های دوردست منظومه شمسی به طور کامل دسترسی داشته باشد. البته دو فضاپیمای پایونیر ۱۰ و پایونیر ۱۱ توانسته بودند نمایی از این سیاره‌ها را ارائه کنند.

منبع خبر تماس فضاپیمای ویجر ۲ با زمین قطع شد پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

 

​فضا و نجوم, ویژه فضاپیمای ویجر ۲ که یکی از قدیمی‌ترین فضاپیماهای ناسا محسوب می‌شود اکنون ارتباط خود را با زمین از دست داده و باعث نگرانی تیم پشتیبانی ناسا شده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، حدود یک هفته پیش تیم پشتیبانی از فضاپیمای ویجر ۲ مجموعه‌ای از دستورات را برای این فضاپیما ارسال کردند.
منبع خبر تماس فضاپیمای ویجر ۲ با زمین قطع شد پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد. 

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *