دانشمندان در ذخایر معدنی هیمالیا آب اقیانوسی با قدمت ۶۰۰ میلیون سال کشف کردند

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تیمی از دانشمندان هندی و ژاپنی در حین مطالعه منطقه کما اون در هیمالیا متوجه ذخایر معدنی منیزیت در منطقه حاوی قطرات آبی شدند که قدمت آن به حدود ۶۰۰ میلیون سال پیش برمی‌گردد. در واقع این ذخایر معدنی به دوران پیش زیستی نو تعلق داشته و از آن زمان تاکنون ته نشین شده است. به اواخر ابر دوران پیش زیستی گفته می‌شود که از یک میلیارد سال تا ۵۴۱ میلیون سال پیش را شامل شده است. به گفته پژوهشگران حفظ منیزیت در این منطقه تنها در صورت حذف کلسیم به عنوان ناخالصی در اثر یخ زدگی امکان‌پذیر است.

یخبندان زمینگوی برفی یکی از رویدادهای مهم در زمین بوده است که در آن سطح سیاره پوشیده از صفحات ضخیم یخ شد. پس از آن نیز رویدادی به نام رویداد بزرگ اکسیژن رسانی اتفاق افتاد که به واسطه آن میزان اکسیژن در جو زمین چندین برابر شده و همین موضوع شکل تازه‌ای از حیات پیچیده را ایجاد کرد.

طبق گفته پژوهشگران این مواد معدنی رسوب شده از آب دریا می‌تواند درک بهتری از اقیانوس‌های دیرینه را ایجاد کند. پیش از این سیالات ماگمایی اکثراً در کانی‌های سنگساز دیده شده بود. به همین دلیل وجود اقیانوس دیرینه کمتر اتفاق افتاده است.

منبع خبر دانشمندان در ذخایر معدنی هیمالیا آب اقیانوسی با قدمت ۶۰۰ میلیون سال کشف کردند پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

​کشفیات جدید پژوهشگران در حین بررسی بخش‌هایی از هیمالیا ۱ کپسول از آب اقیانوسی ۶۰۰ میلیون ساله را در ذخایر معدنی هیمالیا کشف کردند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تیمی از دانشمندان هندی و ژاپنی در حین مطالعه منطقه کما اون در هیمالیا متوجه ذخایر معدنی منیزیت در منطقه حاوی قطرات آبی شدند که