تلسکوپ فضایی اقلیدس پس از گذشت حدود یک ماه به مقصد رسید

تلسکوپ متعلق به آژانس فضایی اروپا به نام اقلیدس که اوائل ماه ژوییه پرتاب شده بود اکنون با رسیدن به نقطه لاگرانژی L2 به مقصد رسیده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تلسکوپ اقلیدس از مرکز کیپ کارناوال پرتاب شد و پس از گذشت نزدیک به یک ماه اکنون به منزل رسیده است. اعلامیه سازمان فضایی اروپا نشان می دهد اقلیدس با طی مسیر تقریبا ۱.۵ میلیون کیلومتری به مقصد مورد نظر رسیده و قرارگیری آن در کنار جیمز وب و گایا به صورت انیمیشن توسط آژانس فضایی اروپا نمایش داده شد. در ابن انیمیشن مدار جداگانه هر کدام از آنها در حین گردش قابل مشاهده است.

مکان قرارگیری این تلسکوپ تا نقطه لاگرانژی L2 است. این نقطه در مکانی به فاصله چهار برابر فاصله ماه تا زمین قرار دارد.‌در واقع اکنون ماه، خورشید و زمین اکنون در پشت تلسکوپ های نامبرده شده قرار دارند. این نقطه در وضعیتی قرار دارد که از گرمای خورشید دور بوده و بدین ترتیب تلسکوپ ها نیز از این گرما در امان خواهند بود. تلسکوپ اقلیدس مجهز به حسگرهای بسیار حساس است و همین موضوع باعث میشود تا این تلسکوپ در یک مدار بسیار پایدار قرار بگیرد.

منبع خبر تلسکوپ فضایی اقلیدس پس از گذشت حدود یک ماه به مقصد رسید پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

 

​فضا و نجوم تلسکوپ متعلق به آژانس فضایی اروپا به نام اقلیدس که اوائل ماه ژوییه پرتاب شده بود اکنون با رسیدن به نقطه لاگرانژی L2 به مقصد رسیده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تلسکوپ اقلیدس از مرکز کیپ کارناوال پرتاب شد و پس از گذشت نزدیک به یک ماه اکنون به منزل رسیده
منبع خبر تلسکوپ فضایی اقلیدس پس از گذشت حدود یک ماه به مقصد رسید پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد. 

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *