ویتنام از Foxconn تقاضای 30% صرفه‌جویی در مصرف برق کرد

مقامات ویتنام در پی قطعی برق سال گذشته در شمال کشور که خسارات هنگفتی به بار آورد، از شرکت Foxconn، غول تولیدکننده محصولات اپل، و همچنین سایر تولیدکنندگان، درخواست کرده‌اند تا مصرف انرژی خود را به طور داوطلبانه 30 درصد کاهش دهند.

به گزارش اخبار فناوری تکنا، این درخواست به عنوان اقدامی احتیاطی برای جلوگیری از تکرار کمبود برق در تابستان امسال، به چندین تولیدکننده دیگر نیز ارسال شده است. قطعی برق سال گذشته خسارتی بالغ بر یک میلیارد دلار به اقتصاد ویتنام وارد کرد. یکی از منابع آگاه تاکید کرد که این درخواست به Foxconn الزام‌آور نیست و تاکنون تاثیری بر روند تولیدات این شرکت نداشته است.

ویتنام که به دنبال جذب سرمایه گذاری خارجی است، در حال حاضر میزبان تعداد فزاینده‌ای از شرکت‌های چند ملیتی است. برخی از این شرکت‌ها، به دلیل افزایش تنش‌های تجاری بین ایالات متحده و چین، بخشی از فعالیت‌های تولیدی خود را از چین به ویتنام منتقل می‌کنند. ماه گذشته، اپل نیز ضمن افزایش تعداد تامین کنندگان خود در ویتنام از 25 به 35 شرکت، تعهد به سرمایه‌گذاری بیشتر در این کشور را اعلام کرد.

اقتصاد ویتنام، این کشور آسیای جنوب شرقی، به شدت به سرمایه‌گذاری خارجی وابسته است. این کشور در تلاش است تا با جذب صنایع پرمصرف انرژی مانند تولید نیمه‌هادی، سطح سرمایه‌گذاری خارجی را افزایش دهد. با این حال، گرمای شدید سال گذشته در ماه‌های می و ژوئن منجر به کمبود برق در مناطق شمالی ویتنام شد. بر اساس برآوردهای اولیه بانک جهانی، این کمبود برق 1.4 میلیارد دلار، معادل 0.3 درصد از تولید ناخالص داخلی ویتنام، خسارت به بار آورد.

در ماه مارس، نخست وزیر ویتنام، فام مینه چینه، به سرمایه‌گذاران خارجی اطمینان داد که کمبود برق دیگر تکرار نخواهد شد. دولت ویتنام همچنین از نیروگاه‌های برق زغال سنگ خواسته است تا برنامه‌های تعمیراتی خود را به تعویق بیندازند تا بتوانند تقاضای بالای برق را در ماه‌های گرم سال تامین کنند.

جزئیات بیشتری در مورد نهاد صادرکننده درخواست‌ها، زمان ارسال درخواست به Foxconn و مدت زمان مورد نیاز برای کاهش داوطلبانه مصرف برق در دسترس نیست. یکی از منابع آگاه گفت که این درخواست نامحدود است و تاریخ مشخصی برای آن تعیین نشده است. به دلیل محرمانه بودن موضوع، تمام منابع مذکور خواستند که نام آنها فاش نشود. شرکت اپل تاکنون به درخواست برای اظهار نظر در این مورد پاسخ نداده است.

منبع خبر ویتنام از Foxconn تقاضای 30% صرفه‌جویی در مصرف برق کرد پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

تکنا

مقامات ویتنام در پی قطعی برق سال گذشته در شمال کشور که خسارات هنگفتی به بار آورد، از شرکت Foxconn، غول تولیدکننده محصولات اپل، و همچنین سایر تولیدکنندگان، درخواست کرده‌اند تا مصرف انرژی خود را به طور داوطلبانه 30 درصد کاهش دهند. به گزارش اخبار فناوری تکنا، این درخواست به عنوان اقدامی احتیاطی برای جلوگیری
منبع خبر ویتنام از Foxconn تقاضای 30% صرفه‌جویی در مصرف برق کرد پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *