Algo trading چیست و چگونه کار می کند

این روزها معاملات بورس به طور فزاینده ای خودکار شده است. برنامه‌های زیادی وجود دارند که عملکرد را کنترل می‌کنند، به دنبال بهترین قیمت‌ها و حتی بستن معاملات هستند. تجارت الگوریتمی نیز وجود دارد که در آن یک الگوریتم خاص تمام وظایف را برای یک فرد انجام می دهد.

تجارت الگوریتمی چیست؟

رباتی را تصور کنید که تمام عملیات تجاری را بدون دخالت انسان انجام می دهد. این ربات ها یا الگوریتم های معاملاتی از مجموعه قوانین خاصی پیروی می کنند تا معاملات دارایی را تحت مطلوب ترین شرایط بازار انجام دهند. مجموعه ای از قوانین درون کد برنامه ریزی شده است که به الگوریتم اجازه می دهد معاملات را در کسری از ثانیه بدون دخالت انسان ببندد. ربات های معامله گر می توانند 24/7 365 روز در سال کار کنند.

چه کسی ربات های تجاری ایجاد می کند؟

الگوریتم های معاملات ابزارهای مالی هم توسط معامله گران خصوصی و هم توسط شرکت ها ایجاد شده است. یکی از نمایندگان برجسته چنین شرکت هایی Coinfuze است که الگوریتم ATS-250d را ایجاد کرد. هدف این ربات معامله گر تجارت ارزهای دیجیتال است. بازار کریپتوکارنسی اکنون مورد توجه معامله گران است، زیرا ارزش آن بیش از 1.5 تریلیون دلار است.

تجارت الگوریتمی چگونه کار می کند؟

الگوریتم ها بر اساس دستورالعمل های مشخص کار می کنند. آنها اقدامات زیر را انجام می دهند:

بازار را تحلیل کنید. هنگام ایجاد الگوریتم ها، اولین چیزی که توسعه دهندگان تجویز می کنند، تجزیه و تحلیل مقدار زیادی از اطلاعات است که ممکن است برای تصمیم گیری مورد نیاز باشد. این شامل حرکات قیمت، حجم معاملات و سایر داده ها می شود.

ایجاد یک استراتژی. این الگوریتم بر اساس یک استراتژی خاص کار می کند که توسعه دهندگان با در نظر گرفتن شاخص های فنی، آربیتراژ آماری و سایر روش های کمی آن را تجویز می کنند.

تصمیم گیری. این الگوریتم داده های بازار را در زمان واقعی پردازش می کند و تصمیمات معاملاتی را بر اساس قوانین و استراتژی از پیش تعریف شده اتخاذ می کند. خرید یا فروش دارایی ها در سودمندترین لحظه انجام می شود.

بستن معاملات به محض اینکه الگوریتم تصمیم به خرید یا فروش یک دارایی بگیرد، بلافاصله معامله را می بندد. این یک کسری از ثانیه طول می کشد.

تنوع بخشیدن به ریسک ها مدیریت ریسک در الگوریتم تعبیه شده است که به جلوگیری از ضرر کمک می کند. توسعه‌دهندگان سفارش‌های توقف ضرر و سایر ابزارهای محدودکننده ریسک را در روبات‌های تجاری می‌سازند.

مزایا و معایب تجارت الگوریتمی

مانند هر نوع معامله، تجارت الگوریتمی دارای مزایا و معایب خود است. مزایا عبارتند از:

سرعت انجام معاملات؛
دقت محاسبات؛
بهره وری؛
بهره وری بالا؛
فقدان عواطف و حذف عامل انسانی؛
امکان بک تست

علیرغم اینکه ربات های معامله گر مزایای زیادی دارند، معایبی نیز دارند. باید در نظر داشت که معاملات الگوریتمی دارای نقاط ضعف زیر است:

آسیب پذیری در برابر نقص فنی؛
خطرات بازار به دلیل انطباق ضعیف الگوریتم؛
افزایش علاقه رگولاتورها به معاملات الگوریتمی

با این حال، شایان ذکر است که الگوریتم‌های با کیفیت بالا که مطابق با قوانین فعلی نوشته شده و در شرایط واقعی بازار آزمایش شده‌اند، کسب درآمد سریع و بدون زحمت از معامله را امکان‌پذیر می‌سازند. به همین دلیل است که باید ارائه دهندگان نرم افزار خود را با دقت انتخاب کنید.

نتیجه گیری

معاملات الگوریتمی ابزاری موثر برای معامله دارایی های مختلف است. با این حال، باید در نظر داشت که مانند هر سیستم خودکار دیگری، مزایا و معایب خود را دارد. بنابراین، هنگام انتخاب توسعه دهندگان الگوریتم، باید به شرکت های اثبات شده با شهرت خوب توجه کنید.

منبع خبر Algo trading چیست و چگونه کار می کند پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

تکنا

این روزها معاملات بورس به طور فزاینده ای خودکار شده است. برنامه‌های زیادی وجود دارند که عملکرد را کنترل می‌کنند، به دنبال بهترین قیمت‌ها و حتی بستن معاملات هستند. تجارت الگوریتمی نیز وجود دارد که در آن یک الگوریتم خاص تمام وظایف را برای یک فرد انجام می دهد. تجارت الگوریتمی چیست؟ رباتی را تصور
منبع خبر Algo trading چیست و چگونه کار می کند پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *