محققان با کمک دانشمند ایرانی صفحات خورشیدی ضد برف ساختند

گروهی از پژوهشگران با همکاری دانشمند ایرانی دانشگاه تولدوی آمریکا به نام حسین سجودی موفق شدند صفحات خورشیدی را توسعه دهند که ضد برف است و به شکل غیر فعال می‌تواند برف را از روی صفحات پاک کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، صفحات خورشیدی ضد برف می‌تواند در طول زمستان همچنان به کار خود ادامه دهد. تلاش دانشمندان برای رسیدن به تولید کربن صفر خالص از طریق راه‌های مقرون به صرفه و حفظ موثر فناوری‌های فعلی همچنان ادامه دارد. یکی از این پروژه‌ها نیز نوآوری جدید در ساخت صفحات خورشیدی یا فتوولتائیک است.

این صفحات می‌توانند در شرایط آب و هوایی سخت به شدت آسیب پذیر باشند. از این رو گروهی از پژوهشگران دانشگاه تولدو در ایالات متحده برای ساخت صفحات خورشیدی بدون برف نوعی نوار جدید اختراع کردند. این سیستم میتواند به صورت غیر فعال صفحات خورشیدی را از برف پاک کرده و به آنها کمک کند تا در ماه‌های زمستان نیز به کار خود ادامه دهند.

حدود ۱۵۰ نیروگاه خورشیدی با استفاده از این نوار بر روی لبه پایینی صفحات مورد آزمایش قرار گرفتند. در نهایت مشخص شد اختراع جدید می‌تواند به طور موثر بدون مانع شدن از جذب نور خورشید برف‌ها را در فصل زمستان آب کند.

به گفته این پژوهشگران این نوار هیچ تداخلی در جذب نور خورشید و یا کارایی صفحه ایجاد نخواهد کرد و حتی هیچ نقطه داغی روی آن ایجاد نخواهد شد. آزمایش‌های انجام گرفته با کمک این نوار نشان می‌دهد در فصل زمستان این نوآوری می‌تواند باعث افزایش ۵ درصدی در تولید برق شود.

منبع خبر محققان با کمک دانشمند ایرانی صفحات خورشیدی ضد برف ساختند پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

تکنا

گروهی از پژوهشگران با همکاری دانشمند ایرانی دانشگاه تولدوی آمریکا به نام حسین سجودی موفق شدند صفحات خورشیدی را توسعه دهند که ضد برف است و به شکل غیر فعال می‌تواند برف را از روی صفحات پاک کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، صفحات خورشیدی ضد برف می‌تواند در طول زمستان همچنان
منبع خبر محققان با کمک دانشمند ایرانی صفحات خورشیدی ضد برف ساختند پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *