بهره برداری از راکتور هسته ای چین با راه اندازی ماژول آن به خط پایان نزدیک شد

چین با هدف توسعه و استفاده از انرژی هسته ای، رآکتور کوچک هسته ای خود را راه اندازی می کند. اکنون ماژول این رآکتور نصب شده و بدین ترتیب بخش اعظم ساخت اولین رآکتور مدولار کوچک تجاری به پایان رسید.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت ملی هسته ای چین اعلام کرد رآکتور مدولار ابن کشور به نام لینگلانگ وان اکنون مونتاژ ماژول خود را پشت سر گذاشته و اوج فرایند نصب آن به پایان رسیده است. شرکت ملی هسته‌ای چین اعلام کرده است کوچک سازی انرژی هسته‌ای جهانی توسط چین یک اقدام تاریخ ساز است و این کشور را در خط مقدم جهانی از نظر ساخت قرار می‌دهد.

این رآکتور مدولار یک رآکتور چند منظوره آب تحت فشار به همراه ماژول هسته است. طراحی و اجرای آن توسط موسسه انرژی هسته‌ای چین و شرکت ملی هسته‌ای این کشور انجام شده است. دنگ شیائولیانگ معاون نیروی هسته‌ای استان هایتان در این مورد گفته است نصب ماژول هسته می‌تواند امکانات را برای نصب و آزمایش کردن سیستم کمکی فراهم کند.

ماژول نصب شده کنونی قطعاتی مانند مخزن تحت فشار، ژنراتور و دیگر تجهیزات حیاتی مانند گیرنده پمپ را شامل میشود. ابن ماژول دارای مولد بخار است که ابتدا در مخزن تحت فشار جوش داده شد. در واقع اتصال آن دو شبیه به ادغام قلب و ریه نیروگاه هسته ای محسوب میشود. این ماژول برای نصب به هوای خوب نیاز داشت. همچنین برای فعالیت به کنترل دقیق شتاب گزانشی نیاز دارد.

منبع خبر بهره برداری از راکتور هسته ای چین با راه اندازی ماژول آن به خط پایان نزدیک شد پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

تکنا

چین با هدف توسعه و استفاده از انرژی هسته ای، رآکتور کوچک هسته ای خود را راه اندازی می کند. اکنون ماژول این رآکتور نصب شده و بدین ترتیب بخش اعظم ساخت اولین رآکتور مدولار کوچک تجاری به پایان رسید. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت ملی هسته ای چین اعلام کرد
منبع خبر بهره برداری از راکتور هسته ای چین با راه اندازی ماژول آن به خط پایان نزدیک شد پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *