قدرت سیستم تسلیحات لیزری لاکهید مارتین به ۵۰۰ کیلووات افزایش می‌یابد

لاکهید مارتین که پیش از این سیستم تسلیحات لیزری خود را با قدرت ۳۰۰ کیلووات عرضه کرده بود اعلام کرد قصد دارد طی همکاری با دفتر معاون وزارت دفاع آمریکا این تسلیحات را به ۵۰۰ کیلووات قدرت افزایش دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، لیزری با قابلیت رهگیری اهداف با سرعت نور با هزینه‌های ساخت بسیار پایین در محافل نظامی بسیار مورد توجه هستند. ساخت این سلاح‌های لیزری برای کاربرد در میدان جنگ باید به گونه‌ای انجام شود که این سیستم‌ها به اندازه کافی سبک بوده و به قدر کافی فشرده شده باشند. ساخت چنین دستگاهی با قدرت بسیار بالا نیاز به زمانی طولانی دارد.

لاکهید مارتین در مرحله دوم ماموریت ساخت ابتکار مقیاس لیزری پر انرژی قصد دارد خروجی مربوط به سلاح لیزری خود را تا قدرت ۵۰۰ کیلووات افزایش دهد.

در این سلاح سیم پیچ‌هایی از فیبرهای نوری آغشته به گارنت آلومینیوم اتریوم به همراه نئودیمیوم قرار دارد که همراه با آن یک سیستم لیزر روشنگر هدف برای ردیابی و یک لیزر روشنگر فانوس دریایی برای اندازه‌گیری اعوجاج جو نیز استفاده شده است.

در حالی باید قدرت این سلاح افزایش یابد که هیچ گونه تاثیری روی توانایی آن در ترکیب چندین پرتو در سراسر طیف ایجاد نشود. ریگ گردارو از مدیران اصلی لاکهید مارتین در این مورد می‌گوید: سرمایه‌گذاری این پروژه توسط دفتر معاون وزارت دفاع آمریکا و در زمینه امور تحقیقات و مهندسی در ساخت لیزرهای پر انرژی انجام شده است. این شرکت نیز با توجه به تقاضای وزارت دفاع در ساخت سلاح‌های لیزری با هزینه کم و سرعت بالای تحویل پرتو و کاهش زمان واکنش شرکت کرده است.

منبع خبر قدرت سیستم تسلیحات لیزری لاکهید مارتین به ۵۰۰ کیلووات افزایش می‌یابد پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

تکنا

لاکهید مارتین که پیش از این سیستم تسلیحات لیزری خود را با قدرت ۳۰۰ کیلووات عرضه کرده بود اعلام کرد قصد دارد طی همکاری با دفتر معاون وزارت دفاع آمریکا این تسلیحات را به ۵۰۰ کیلووات قدرت افزایش دهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، لیزری با قابلیت رهگیری اهداف با سرعت نور
منبع خبر قدرت سیستم تسلیحات لیزری لاکهید مارتین به ۵۰۰ کیلووات افزایش می‌یابد پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *