رفتن به نوشته‌ها

توازن شکننده میان گرافیک و عملکرد در نسخه سوییچ 2 بازی Layers of Fear

رسانه Digital Foundry، تحلیل دقیقی از بازی Layers of Fear: The Final Masterpiece Edition روی کنسول نینتندو سوییچ 2 به اشتراک گذاشته است که بینشی از عملکرد این عنوان مبتنی بر موتور گرافیکی Unreal Engine 5 روی سخت‌افزار نینتندو ارائه می‌دهد. این مطلب روی رفتار رزولوشن، اهداف نرخ فریم و میزان کاهش ویژگی‌های موتور Unreal Engine 5 برای مطابقت با محدودیت‌های سوییچ 2 تمرکز دارد.

به گفته تیم سازنده، نسخه سوییچ 2 بازی Layers of Fear یک پورت قابل‌توجه است؛ چراکه به‌عنوان یک نمونه نشان می‌دهد که کدام ویژگی‌ها از موتور Unreal Engine 5 روی کنسول جدید شرکت نینتندو اجرا می‌شوند. درحالی‌که گیم پلی بازی Layers of Fear در محیط‌های بسته جریان دارد، استفاده از سیستم نورپردازی Lumen، منجر شده تا این بازی به یکی از جاه‌طلبانه‌ترین عناوین فنی موجود روی این دستگاه تبدیل شود.

بازی Layers of Fear در حالت Docked، رزولوشن 1080p را مورد هدف قرار می‌دهد. بااین‌حال، در داخل بازی، با استفاده از مقیاس‌بندی پویای وضوح، رزولوشن به طور قابل‌توجهی پایین‌تر از حد انتظار اجرا می‌شود. تعداد پیکسل‌های موردبحث توسط دیجیتال فاندری نشان می‌دهد که رزولوشن داخلی معمولاً به حدود 540p کاهش پیدا می‌کند و بسته به پیچیدگی صحنه، گاهی اوقات تا تقریباً 648p بالا می‌رود. برای جبران، بازی مذکور به بازسازی تصویر متکی است و ویژگی‌هایی مطابق با Temporal Super Resolution موتور Unreal یا یک راه‌حل ارتقای سبک‌وزن با کمک NVIDIA را به‌جای DLSS کامل نشان می‌دهد.

رسانه Digital Foundry، تصویر حاصل از نسخه سوییچ 2 بازی Layers of Fear را به‌طورکلی پایدار توصیف می‌کند و بازسازی لبه‌ها در حین حرکت آهسته دوربین قابل‌قبول است. بااین‌حال، محدودیت‌هایی در نمایشگرهای بزرگ‌تر قابل‌مشاهده است، از جمله کاهش جزئیات دقیق، بافت‌های نرم‌تر در فاصله دور و شاخ و برگ‌های کم نمونه. در حالت handheld، رزولوشن داخلی مشابه باقی می‌ماند؛ اما تراکم پیکسل پایین‌تر صفحه‌نمایش به پنهان‌کردن بسیاری از این مصنوعات کمک می‌کند و در نتیجه نمایش کلی تمیزتری ارائه می‌دهد.

اثبات قدرت نمایشی بازی Layers of Fear با احتساب محدودیت‌ها

عملکرد بازی Layers of Fear روی کنسول نینتندو سوییچ 2 قابل‌قبول است. در حالت docked، این بازی با نرخ 60 فریم بر ثانیه اجرا می‌شود. اجرای یک بازی مبتنی بر موتور Unreal Engine 5 با نرخ ثابت 60 فریم، اتفاقی نادر برای کنسول سوییچ 2 قلمداد می‌شود. در بخش‌های طولانی گیم پلی، بازی این نرخ فریم را به‌صورت ثابت و پایدار نگه می‌دارد. این دستاورد، حتی باوجود برخی مشکلات، ستودنی است.

از طرفی، تحلیل‌گران فنی Digital Foundry متوجه وجود پدیده‌ای به نام لرزش در هنگام پیمایش (Camera Traversal Stutter) در بازی Layers of Fear شده‌اند. این مشکل باعث می‌شود که حرکت دوربین در محیط ناهماهنگ به نظر برسد، حتی زمانی که ابزارهای سنجش نرخ فریم، پایداری بازی را نشان می‌دهند. علاوه‌برآن، در بخش‌های مجزایی از بازی نامبرده، پیک‌های زمانی (Frame Time Spikes) شدیدی مشاهده شده است. این نوسانات باعث می‌شوند که عملکرد بازی Layers of Fear به طور لحظه‌ای به سطحی معادل 20 فریم بر ثانیه سقوط کند که برای گیمر کاملاً ملموس است.

سوییچ 2 در آزمون وحشت؛ 60 فریم بر ثانیه به قیمت حذف بازتاب‌ها!

در حالت Handheld، بازی Layers of Fear دیگر نرخ 60 فریم بر ثانیه را دنبال نمی‌کند. در این حالت، نرخ فریم به محدوده 40 تا 50 فریم بر ثانیه کاهش پیدا می‌کند و افت فریم‌های مکرر و لرزش‌های مداوم تصویر بیشتر از حالت متصل به تلویزیون به چشم می‌خورند. برای دستیابی به این سطح از اجرا روی یک کنسول هیبریدی، ویژگی‌های پیشرفته موتور Unreal Engine 5 به‌شدت کاهش یافته‌اند. بازی Layers of Fear به‌جای استفاده از نسخه‌های سنگین، از سیستم Lumen نرم‌افزاری استفاده می‌کند که در آن بخش بازتاب‌ها به‌کلی حذف شده است.

علاوه بر حذف بازتاب‌ها، سایر فناوری‌های کلیدی مانند Nanite (برای جزئیات هندسی بالا) و نقشه‌های سایه مجازی (Virtual Shadow Maps) نیز در این نسخه وجود ندارند تا بار پردازشی روی سخت‌افزار کم شود. در مجموع، این بازی ترسناک اول‌شخص نشان می‌دهد که اجرای موتور قدرتمند Unreal Engine 5 روی یک سخت‌افزار هیبریدی و قابل‌حمل امکان‌پذیر است؛ اما این موفقیت تنها در شرایطی بسیار کنترل‌شده و محدود به‌دست‌آمده است.

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *