رفتن به نوشته‌ها

موتور Unreal Engine 5.7 در گام درستی قدم برمی‌دارد؛ بهبودهای عملکردی در CPU و GPU

درحالی‌که فناوری‌های Lumen و Nanite در Unreal Enigne 5، جلوه‌های بصری مُدرن را از نو تعریف کردند؛ این موتور به دلیل الزامات سیستم سنگین و مشکلات شناخته‌شده عملکرد، بسیاری از گیمرها را به وحشت می‌اندازد؛ مشکلاتی که مانع از لذت بردن صحیح بسیاری از بازی‌های تولید شده با این موتور، به‌ویژه روی کامپیوترهای شخصی، می‌شود. بااین‌حال، از زمان عرضه موتور گرافیکی مذکور، شرکت Epic تلاش کرده است تا بسامد مشکلات را کاهش دهد و به نظر می‌رسد نسخه Unreal Engine 5.7 گام دیگری در مسیر درست باشد.

یک ویدئوی مقایسه‌ای جدید که توسط کانال یوتیوب MxBenchmarkPC به اشتراک گذاشته شده است، با اجرای هم‌زمان نسخه‌های Unreal Engine 5.4 و Unreal Engine 5.7 از نسخه آزمایشی Photorealistic Venice Tech Demo که توسط Scans Factory ساخته شده است، بهبودهای عملکردی معرفی شده در آخرین نسخه این موتور را برجسته می‌کند.

این یوتوبر پیرامون عملکرد کارت گرافیک RTX 5080 می‌نویسد: «عملکرد GPU در نسخه 5.7 موتور گرافیکی UE (بسته به صحنه) تا 25 درصد بهبودیافته است و نسخه 5.7 اکنون از منابع GPU بهتر استفاده می‌کند؛ ازاین‌رو، مصرف برق GPU اکنون بیشتر است.»

عملکرد CPU در مُدل Intel Core i7-14700F، به طور قابل‌توجهی تا 35 درصد بهبودیافته است. به‌عبارت‌دیگر، کانال یوتیوب MxBenchmarkPC معتقد است که نسخه 5.7 آنریل انجین در مُدل پردازنده فوق‌الذکر، منجر به «فریم تایم پایدارتر با مشکلات کم‌تر در تمام صحنه‌ها» می‌شود. این آخرین پیشرفت به‌ویژه مورد استقبال قرار می‌گیرد؛ چون بزرگ‌ترین مشکل در اکثر بازی‌هایی که توسط Unreal Engine 5 طراحی شده‌اند، فریم تایم ناپایدار است که منجر به یک تجربه متلاطم و بسیار ناخوشایند می‌شود.

بهبودهای کیفیت تصویر و نورپردازی در موتور Unreal Engine 5.7

موتور گرافیکی Unreal Engine 5.7 همچنین بهبودهایی در کیفیت تصویر ایجاد می‌کند، همان‌طور که MxBenchmarkPC در تحلیل خود بدین‌گونه اشاره کرده است: «از نظر کیفیت تصویر، آنریل انجین 5.7 نورپردازی Lumen پایدارتر، دقیق‌تری و به‌خصوص بازتاب‌های Lumen باکیفیت بالاتر (با عملکرد بهتر در همان زمان) ارائه می‌دهد.» متأسفانه، کیفیت حذف نویز فناوری Lumen فقط کمی بهبودیافته است، بنابراین فناوری‌هایی مانند NVIDIA DLSS Ray Reconstruction هنوز هم عملکرد بهتری نسبت به راه‌حل بومی موتور انجام می‌دهند.

اگرچه مدتی طول خواهد کشید تا شاهد ساخت بازی‌هایی باشیم که از پیشرفت‌های معرفی‌شده در Unreal Engine 5.7 بهره ببرند؛ اما این واقعیت که اپیک گیمز همچنان به رفع برخی از مهم‌ترین نقص‌های این موتور ادامه می‌دهد، دلگرم‌کننده است و نویدبخش آینده‌ای خوب است. امیدواریم خیلی طول نکشد تا بالاخره شاهد اجرای روان بازی‌های Unreal Engine 5 حتی روی سخت‌افزارهای میان‌رده باشیم.

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *