رفتن به نوشته‌ها

WorldGen: ابزار جدید متا برای خلق دنیای 3D در چند دقیقه

متا ابزار جدید تحقیقاتی به نام «WorldGen» معرفی کرده که قادر است محیط‌های سه بعدی کاملاً تعاملی را تنها با استفاده از یک خط متن ایجاد کند. این سیستم می‌تواند صحنه‌های مجازی غوطه‌ور و قابل پیمایش را در حدود پنج دقیقه تولید کند. متا اعلام کرده که محتوا را می‌توان بدون نیاز به تبدیل، مستقیماً به موتورهای بازی محبوب مانند Unity و Unreal صادر کرد.

WorldGen ترکیبی از چندین تکنیک هوش مصنوعی شامل منطق رویه‌ای، تولید سه‌بعدی مبتنی بر انتشار و تجزیه‌و‌تحلیل صحنه‌های شیءمحور است. خروجی این سیستم نه تنها شامل عناصر بصری است، بلکه یک شبکه کامل ناوبری نیز به همراه دارد که به شخصیت‌ها اجازه می‌دهد بدون مشکل‌هایی مانند مسدودشدن مسیرها یا فقدان فیزیک در محیط حرکت کنند.

WorldGen چطور کار می‌کند؟

این سیستم از یک فرآیند چهار مرحله‌ای استفاده می‌کند. ابتدا یک طرح اولیه توسط یک مدل زبان بزرگ ایجاد می‌شود. سپس هندسه صحنه بازسازی می‌شود و اطمینان حاصل می‌شود که مناطق قابل پیاده‌روی بدون مانع باقی بمانند. در مرحله سوم، با استفاده از روشی به نام «AutoPartGen»، صحنه به اجزای فردی تقسیم می‌شود. در نهایت، با افزودن بافت‌هایی با وضوح بالا و صیقل هندسی نهایی، کیفیت بصری بهبود می‌یابد.

متا بیان کرده که WorldGen مشکلات رایج صحنه‌های سه‌بعدی تولیدشده توسط هوش مصنوعی در نسخه‌های قبلی را حل می‌کند. بسیاری از این صحنه‌ها روی وفاداری بصری تمرکز دارند، اما داده‌های برخورد یا پشتیبانی فیزیک را ندارند. WorldGen صحنه‌های مبتنی بر شبکه را با قابلیت‌های داخلی برای شبیه‌سازی و استفاده در گیم‌پلی تولید می‌کند.

نسخه فعلی از محیط‌هایی با ابعاد حداکثر 50×50 متر پشتیبانی می‌کند. متا قصد دارد در به‌روزرسانی‌های آینده این محدوده را گسترش دهد. این سیستم هنوز از اشیاء تکراری استفاده نمی‌کند که ممکن است بر عملکرد در دنیاهای بزرگتر تأثیر بگذارد. با این حال، متا معتقد است که WorldGen به تیم‌ها کمک خواهد کرد تا در مراحل اولیه طراحی، زمان بیشتری را صرفه‌جویی کنند.

این شرکت تأکید کرده است که WorldGen هنوز در حال توسعه است و برای توسعه‌دهندگان دردسترس نیست. با این وجود، متا پتانسیل این سیستم را برای کمک به توسعه بازی‌ها، شبیه‌سازی‌های آموزشی و طراحی دوقلوهای دیجیتال می‌بیند، زیرا این سیستم می‌تواند نیازی به کار دستی برای ایجاد محیط‌های سه‌بعدی قابل استفاده را کاهش دهد.

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *