رفتن به نوشته‌ها

یوتیوب پیام‌ رسانی خصوصی را دوباره فعال می‌کند

پس از آن که یوتیوب در سال 2019 ویژگی پیام‌ رسانی خصوصی (private messaging) خود را حذف کرد، حالا دوباره این قابلیت را برای گروهی از کاربران خاص معرفی کرده است.

کاربرانی که به این آزمایش دسترسی دارند، می‌توانند ویدیوها را مستقیماً از طریق اپلیکیشن موبایل به اشتراک بگذارند؛ از جمله ویدیوهای طولانی، ویدیوهای Shorts و حتی پخش زنده.

آن‌ها قادر خواهند بود با لمس کلید اشتراک‌گذاری، چتی تمام‌صفحه درون‌اپلیکیشن باز کرده که به آن‌ها اجازه می‌دهد یک مکالمه خصوصی یک‌به‌یک یا چت گروهی شروع کنند. دوستان می‌توانند با ارسال ویدیوی خود پاسخ دهند یا فقط با نوشتن پاسخ یا استفاده از ایموجی‌ها واکنش نشان دهند.

طبق گفته شرکت، این آزمایش هم‌اکنون در دسترس کاربران 18 سال به بالا در کشورهای ایرلند و لهستان است.

این خبر برای بسیاری هیجان‌انگیز بوده، چرا که در حال حاضر، تنها راه به اشتراک‌گذاری ویدیوهای یوتیوب، از طریق متن، ایمیل، واتساپ، آی‌مسیج، دایرکت اینستاگرام یا سایر پلتفرم‌های پیام‌رسان است. شرکت اشاره کرده که درخواست برای ویژگی پیام‌رسانی درون‌برنامه‌ای یکی از درخواست‌های اصلی کاربران بوده است.

چرا قابلیت پیام‌ رسانی خصوصی از یوتیوب حذف شد؟

هنگامی که ویژگی پیام‌ رسانی خصوصی در یوتیوب برای اولین بار حذف شد، دلایل پشت این تصمیم به‌طور کامل توضیح داده نشد. گمانه‌زنی‌هایی وجود داشت که احتمال دارد این ویژگی به دلیل کم‌استفاده‌بودن حذف شده باشد، که سرنوشتی رایج برای بسیاری از ویژگی‌هایی است که در نهایت لغو می‌شوند.

یک احتمال دیگر این است که کاربران جوان‌تر به طور مکرر از این ویژگی استفاده می‌کردند که امکان دارد برای پلتفرمی که همیشه تحت نظارت‌های دقیق برای محتوای نامناسب است، مشکل‌ساز باشد. همچنین نگرانی‌هایی در مورد بهره‌برداری از کودکان و رفتارهای شکارگرانه نیز وجود دارد.

این نگرانی‌ها در مورد کودکان می‌تواند دلیلی باشد که یوتیوب تصمیم گرفته این آزمایش را به کاربران بزرگسال محدود کند و ممکن است این تصمیم بر حفظ محدودیت‌های مشابه در صورت گسترش این ویژگی به سایر کاربران در آینده تأثیر بگذارد.

یوتیوب همچنین ویژگی‌های امنیتی استاندارد را پیاده‌سازی کرده است، از جمله الزامی‌بودن ارسال دعوت‌نامه از طرف کاربران قبل از شروع چت، قابلیت لغو ارسال پیام‌ها، مسدودکردن دیگران و گزارش مکالمات.

یوتیوب همچنین پیام‌ها را بررسی خواهد کرد تا مطمئن شود که آن‌ها با دستورالعمل‌های جامعه‌ای که برای ویدیوها و نظرات در پلتفرم اعمال می‌شود، مطابقت دارند. این آزمایش مشابه ویژگی‌ است که اسپاتیفای در ماه اوت راه‌اندازی کرده بود.

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *