جیکوب ناوک (Jacob Navok)، مدیرعامل شرکت Genvik و کارگردان سابق Square Enix، اعلام کرده است که استفاده از هوش مصنوعی در بازیهای کامپیوتری موضوعی نیست که گیمرها واقعاً به آن اهمیت بدهند، به ویژه نسل Z که «هوش مصنوعی بیکیفیت» را دوست دارد.
توسعهدهنده بازی تعاملی Silent Hill: Ascension در یک پُست توییتری نوشت که موفقیت بازی Steal a Braino نشان میدهد گیمرها با کاراکترهای ساختهشده توسط هوش مصنوعی مشکلی ندارند و گیمرهای نسل Z بهمانند کاراکتر Bane در فیلم سینمایی The Dark Knight Rises هستند که میگویند: «تو فقط با این مزخرفها خو گرفتهای، من در آن زاده شدهام.»
ناوک اعتقاد دارد که هوش مصنوعی به نقطه عطف تازهای رسیده است که شرکتهای بزرگ بازیسازی مانند اکتیویژن (Activision) و کرفتون (Krafton) به استفاده از آن روی آوردهاند. او افزود که بازیهای محبوبی مانند ARC Raiders نیز همین مسیر را دنبال میکنند؛ بنابراین، این فناوری حذفشدنی نخواهد بود.
کسی نمیتواند مانع پیشرفت هوش مصنوعی در صنعت بازیسازی شود
گفتنی است بازی آنلاین ARC Raiders بهدلیل بهرهگیری از هوش مصنوعی برای صداگذاری مورد انتقاد قرار گرفته است. استریمر Shroud گمان میکند که کشف ردپای هوش مصنوعی مولد در بازی ARC Raiders، منجر به عدم نامزدی آن در بخش «بهترین بازی سال» The Game Awards 2025 شد.
او همچنین تأکید کرد که استفاده از هوش مصنوعی تنها در هنر و صدا نیست و بسیاری از استودیوها، از این فناوری برای طراحی مفهومی و حتی نوشتن کُد با ابزارهایی مثل Claude بهره میبرند. نادیده گرفتن این واقعیت باعث میشود مخالفتها بیشتر از روی احساسات باشد تا منطق.
اظهارات تُند ناوک درحالی مطرح میشود که خودِ شرکت Square Enix میخواهد برای رفع مشکلات عملکردی و باگهای بازیهایش از هوش مصنوعی استفاده کند و خالق بازی پرطرفدار PUBG نیز قصد دارد تبدیل به کمپانی AI First شود. بازی Steal a Brainrot به گیمرها اجازه میدهد که از داخل میمهای ایتالیایی Brainrot، یک کاراکتر مبتنی بر هوش مصنوعی طراحی کنند. این بازی بیش از 30 میلیون گیمر فعال دارد.
اولین باشید که نظر می دهید