رفتن به نوشته‌ها

بازبینی فنی بازی Battlefield 3؛ شاهکار استودیو DICE با موتور پیشگام Frostbite 2

وب‌سایت مطرح Digital Foundry اخیراً به سراغ بازی خاطره‌انگیز Battlefield 3 رفته تا قدرت عملکرد پلتفرم‌های مختلف در زمان انتشار این بازی را مورد بررسی قرار دهد. این تحلیل، با مقایسه نسخه PC با کنسول‌های نسل هفتمی PS3 و Xbox 360، نشان می‌دهد که موتور گرافیکی Frostbite 2 چگونه جلوتر از زمان خود عمل کرده است.

تحلیلگران Digital Foundry تأکید می‌کنند که بازی Battlefield 3 یک نقطه عطف فنی در سال 2011 بود. این بازی تیراندازی اول‌شخص برای نمایش قابلیت‌های Directx11 و موتور Frostbite 2 روی PC طراحی شده بود و در این پلتفرم، جلوه‌های بصری و مقیاس نبردی بسیار فراتر از آن زمان را ارائه می‌داد. در اصل، موتور Frostbite 2 زیر بنای فناوری‌های بصری بسیاری از کنسول‌های نسل بعدی شد.

این ویدئو، یک سیستم PC معادل سال 2011 را برای اجرای بازی Battlefield 3 در نظر می‌گیرد که به پردازنده Core i5 2500K با 64 گیگابایت حافظه رم و کارت گرافیک GTX 670 مجهز است. علاوه‌برآن، بازی مذکور روی سیستم‌عامل Windows 7 اجرا شده است. این ویدئو نشان می‌دهد که نسخه PC بازی Battlefield 3 حتی پس از گذشت سال‌ها نیز همچنان از نظر کیفیت تصویر، جزئیات و نرخ فریم، یک تجربه کامل و بی‌نقص را ارائه می‌دهد.

نسخه‌های Xbox 360 و PS3 بازی Battlefield 3 را دست‌کم نگیرید!

با وجود قدرت خیره‌کننده پورت PC بازی موردبحث، این تحلیل نشان می‌دهد که استودیو DICE برای بهینه‌سازی بتلفیلد 3 روی کنسول‌های PS3 و Xbox 360، شاهکار عمل کرده است. تحلیلگران Digital Foundry شگفت‌زده شدند که نسخه‌های کنسولی تا چه حد از نظر بصری به نسخه PC نزدیک هستند.

هر دو کنسول PS3 و Xbox 360، بازی Battlefield 3 را با وضوح تصویر کمی کم‌تر از 720p اجرا می‌کردند. نسخه Xbox 360 برای نمایش بافت‌های با کیفیت (HD Textures) احتیاج به نصب اختیاری روی هارد دیسک داشت، درحالی‌که نسخه PS3 به طور خودکار از حافظه داخلی برای بارگذاری منابع استفاده می‌کرد.

استودیو DICE برای غلبه بر چالش‌های معماری پیچیده کنسول PlayStation 3، از واحدهای پردازشی تخصصی (SPU) برای انجام بخشی از رندرینگ استفاده کرد؛ تلاشی که منجر شد این نسخه نیز عملکرد قابل‌قبولی داشته باشد. ناگفته نماند که بزرگ‌ترین تفاوت نسخه PC بازی Battlefield 3 با نسخه‌های کنسولی، ظرفیت بخش چندنفره بود. به بیان دقیق‌تر، نسخه PC بازی مزبور از ظرفیت 64 بازیکن برای شرکت در نبردهای حساس پشتیبانی می‌کرد، درحالی‌که کنسول‌ها محدود به حضور حداکثر 24 بازیکن بودند.

در مجموع، این ویدئوی Retrorespective نه‌تنها ادای احترامی به بازی تأثیرگذار Battlefield 3 است، بلکه به چالش‌های فنی و پیشرفت حیرت‌انگیز موتور بازی‌سازی Frostbite در سال 2011 اشاره می‌کند. شما می‌توانید ویدئوی بازبینی فنی بازی Battlefield 3 را در پایین صفحه تماشا کنید:

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *