رفتن به نوشته‌ها

اضافه شدن XeSS Frame Generation به گرافیک مجتمع Meteor Lake اینتل

اینتل در به‌روزرسانی جدید خود، پشتیبانی از فناوری XeSS Frame Generation را به گرافیک مجتمع پردازنده‌های Meteor Lake اضافه کرده است. این قابلیت به لطف نسخه جدید XeSS SDK 2.1.1 فعال شده که با در اختیار قرار دادن جدیدترین APIها، عملکرد بهتری برای توسعه‌دهندگان فراهم می‌کند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد گرافیک داخلی Arc B390 Xe3 اینتل عملکردی در حد RTX 3050 Ti انویدیا ارائه می‌دهد؛ جزئیات این رقابت جالب را از دست ندهید.

فعال‌سازی XeSS Frame Generation بدون نیاز به موتورهای XMX کامل

پردازنده‌های Meteor Lake اکنون می‌توانند ویژگی XeSS Frame Generation را بدون نیاز به موتورهای تنسور XMX کامل فعال کنند. در حالی که گرافیک مجتمع این پردازنده‌ها فاقد موتورهای اختصاصی XMX مانند گرافیک‌های مجزای Arc یا مدل‌های مبتنی بر Xe2 در تراشه‌های Arrow Lake-H و Lunar Lake هستند، اینتل از واحدهای هوش مصنوعی DPAS که با نام XMX-Lite شناخته می‌شوند استفاده کرده است. به همین دلیل، در ابتدا پشتیبانی از XeSS Frame Generation برای Meteor Lake ارائه نشده بود.

بهره‌گیری از واحدهای DPAS در گرافیک Xe-LPG

تراشه‌های Meteor Lake از واحدهای DPAS برای پردازش‌های سبک‌تر یادگیری ماشینی استفاده می‌کنند؛ این واحدها از نظر توان پردازشی با گرافیک‌های Arc قابل مقایسه نیستند. گرافیک مجتمع این پردازنده‌ها بر پایه معماری Xe-LPG طراحی شده و در اجرای Frame Generation با محدودیت‌هایی مشابه سری‌های Arc A و B مواجه است. با این حال، نسخه جدید SDK با افزودن وزن‌های عصبی با دقت پایین‌تر، مدل کوچک‌تر FG و مسیرهای کرنل بهینه‌شده برای DPAS، این امکان را فراهم کرده تا تراشه‌های Meteor Lake بتوانند Frame Generation را حتی بدون سخت‌افزار تنسور کامل اجرا کنند.

عملکرد و پشتیبانی گسترده‌تر در به‌روزرسانی جدید

هرچند نباید انتظار عملکرد کاملاً بهینه در اجرای Frame Generation بر روی Meteor Lake داشت، اما کاربران اکنون می‌توانند از این قابلیت برای افزایش روانی گیم‌پلی با تولید فریم بهره ببرند. اینتل در نسخه جدید راهنمای توسعه‌دهندگان، الزام وجود XMX را حذف کرده و اعلام نموده که XeSS FG اکنون باید با تمامی گرافیک‌ها از جمله مدل‌های غیراینتل که از SM 6.4 پشتیبانی می‌کنند نیز سازگار باشد.

افزایش نرخ فریم در لپ‌تاپ‌ها و دستگاه‌های دستی مبتنی بر Meteor Lake

برای افرادی که با XeSS FG آشنا نیستند، این فناوری اختصاصی اینتل قابلیتی است که با افزودن فریم‌های مصنوعی میان فریم‌های واقعی، موجب روان‌تر شدن اجرای بازی‌ها می‌شود. با این به‌روزرسانی، لپ‌تاپ‌ها و دستگاه‌های دستی مبتنی بر Meteor Lake می‌توانند نرخ فریم بالاتری ارائه دهند؛ موضوعی که برای سخت‌افزارهایی که در حفظ FPS بالا دچار مشکل هستند، بسیار ارزشمند است.

توسعه‌دهندگانی که از SDK جدید استفاده می‌کنند، می‌توانند بازی‌های خود را برای پشتیبانی از Frame Generation در Meteor Lake به‌روزرسانی کنند. همچنین با انتشار نسخه‌های جدید درایور گرافیک اینتل، انتظار می‌رود پشتیبانی رسمی از XeSS FG به‌زودی در دسترس کاربران قرار گیرد.

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *