نسخه کامل موتور گرافیکی Unreal Engine 5.7 توسط شرکت Epic Games منتشر شده است و مجموعهای از ویژگیهای جدید و بهبودیافتهای را برای بازیسازان و توسعهدهندگان به ارمغان میآورد که تمرکز اصلی آنها بر کارایی و واقعگرایی در ساخت جهانهای بازی است.
بهروزرسانی موتور UE5 برای کمک به سازندگان جهت تولید سریعتر و مؤثرتر محتوای بصری خیرهکننده طراحی شده است. از جمله مهمترین قابلیتهای معرفیشده میتوان به Nanite Foliage و PCG (ارتقای چارچوب تولید محتوای رویهای) اشاره کرد. همانطور که گفتیم، قابلیت PCG اکنون فرایند پرکردن دنیاهای بازی با محتوای متنوع و طبیعی را آسانتر میکند. بهعبارتدیگر، این قابلیت هم به تنوع گیم پلی کمک و هم در زمان توسعهدهندگان صرفهجویی میکند.
علاوهبرآن، PCG Editor Mode جدید یک ابزار بصری و بدون احتیاج به کدنویسی را به توسعهدهندگان ارائه میدهد. این افراد میتوانند با ترسیم خطوط، رنگآمیزی نقاط یا ایجاد اشکال، دنیاهای خود را طراحی کنند. به بیان دقیقتر، هر ابزار به یک گراف PCG متصل است و امکان کنترل تنظیمات و ایجاد ابزارهای سفارشی را بهصورت بلادرنگ فراهم میکند.
حال نوبت به Nanite Foliage در موتور Unreal Engine 5.7 میرسیم. این ویژگی، یک سیستم آزمایشی جدید برای رندر کردن گیاهان و درختان بسیار دقیق با عملکرد عالی است. با استفاده از Nanite Voxels، این ویژگی میتواند میلیونها جزئیات ریز مانند برگها و سوزنهای کاج را به سرعت و کارآمدی ترسیم کند. در ادامه، Nanite Foliage همچنین از Nanite Assemblies برای صرفهجویی در فضای ذخیرهسازی، حافظه و Nanite Skinning برای حرکت واقعی گیاهان در باد مورد استفاده قرار میگیرد.
فناوریهای رندرینگ جذاب در موتور Unreal Engine 5.7
گفتنی است که ابزارهای رندرینگ و نورپردازی در نسخه کامل موتور Unreal Engine 5.7 بهروزرسانی شدهاند. بهعنواننمونه، ابزار Substrate برای ایجاد متریالهای با کیفیت بالا برای انواع سطوح استفاده میشود و تضمین میکند که بازیها در همه پلتفرمها، حتی گوشیهای هوشمند، عالی به نظر برسند. از طرفی، ابزار MegaLights نیز از حالت آزمایشی به بتا ارتقا یافته است. این ویژگی امکان افزودن چراغهای پویای بیشتری را فراهم میکند که سایههای واقعی، از جمله سایههای نرم از منابع نور بزرگ، ایجاد میکنند.
بهروزرسانی موتور Unreal Engine 5.7 شامل بهبودهای بصری دیگری مانند پشتیبانی بهتر از چراغهای جهتدار، متریالهای شفاف و جلوههای ذرات میشود و همچنین سایهزنی و سایههای طبیعیتری را روی مو کاراکترها ارائه میدهد. این تغییرات گسترده همراه با کاهش نویز، عملکرد بهتر و نیاز کمتر به تنظیم دستی تنظیمات نور، به بازیسازان کمک میکند تا پروژههای خود را سریعتر و با کیفیت بصری بالاتر به اتمام برسانند. علاقهمندان میتوانند نسخه کامل موتور Unreal Engine 5.7 را در وبسایت رسمی خود دانلود کنند.
اولین باشید که نظر می دهید