بر اساس یک شایعه جدید، به نظر میرسد شرکت «الکترونیک آرتز» (Electronic Arts) استراتژی انتشار سالانه بازیهای «بتلفیلد» (Battlefield) را اجرا خواهد کرد. بهعبارتدیگر، کاربران، شاهد بازگشت رقابت میان Call of Duty و Battlefield بهصورت سالانه خواهند بود.
«مایکل پکتر» (Michael Pachter)، کارشناس سرشناس صنعت گیمینگ در یک ویدئو ادعا کرده که «بایرون بید» (Byron Beede)، مدیرکل فرنچایز Battlefield به او گفته است که شرکت EA میخواهد این مجموعه را به یک محصول سالانه تبدیل کند. طبق گفتههای پکتر، «الکترونیک آرتز» قصد دارد توسعه فرانچایز «بتلفیلد» را بهصورت چرخشی به سه استودیو بسپرد تا هر سه سال یکبار، نسخهای جدید به بازار منتشر کنند.
به بیان دقیقتر، شرکت «الکترونیک آرتز» استراتژی «اکتیویژن» (Activision) برای فرانچایز «کالاف دیوتی» (Call of Duty) را پیاده خواهد کرد. بااینحال، «پکتر» معتقد است که تحقق چنین هدفی دستکم 5 تا 6 سال دیگر زمان خواهد برد. گفتنی است بازی Battlefield 6 با مشارکت چهار استودیو «دایس» (DICE)، «موتیو» (Motive)، Ripple Effect و Criterion ساخته میشود و گزارشها از استقبال گسترده بازیکنان از این محصول خبر میدهند.
انتشار سالانه بازیهای بتلفیلد؛ اقدامی مفید یا ریسکپذیر برای الکترونیک آرتز؟
از طرفی، «پکتر» و بسیاری از گیمرها بر این باور هستند که انتشار سالانه میتواند به کیفیت و اعتبار فرانچایز «بتلفیلد» آسیب بزند. البته احتمال دارد شرکت EA در سالهای آینده بهجای انتشار یک بازی کامل، بستههای الحاقی جدید یا حالتهای فرعی و انحصاری را بهطور سالانه عرضه کند. هنوز مشخص نیست این «تجربههای جدید» چه فُرمی خواهند داشت؛ اما طرفداران پروپاقرص «بتلفیلد» امیدوار هستند سرانجام شاهد تحقق ایدههای محبوب و قدیمی مثل حالت دایناسور باشند. در حال حاضر هیچ واکنشی رسمی از سوی بایرون بید یا EA نسبت به گفتههای «پکتر» منتشر نشده است.
نسخه کامل بازی Battlefield 6 در تاریخ 18 مهر 1404 برای کنسولهای نسل نهمی «پلی استیشن 5» (PlayStation 5)، «ایکس باکس سری ایکس/اس» (Xbox Series X/S) و پلتفرم کامپیوترهای شخصی (PC) عرضه خواهد شد.
اولین باشید که نظر می دهید