پشت‌پرده داستان بازی لغو شده Halo: Chronicles؛ تلاش نافرجام پیتر جکسون برای ورود به عرصه بازی‌سازی

در سال 2006، شرکت «مایکروسافت» (Microsoft) در یک رویداد ویژه و اختصاصی برای کنسول «ایکس باکس 360» (Xbox 360)، از پروژه‌ای با نام Halo: Chronicles رونمایی کرد. «پیتر جکسون» (Peter Jackson)، فیلم‌ساز افسانه‌ای نیوزلندی و کارگردان سری فیلم‌های «ارباب حلقه‌ها» (The Lord of the Rings)، قرار بود سکان هدایت این بازی را برعهده بگیرد.

بازی Halo: Chronicles یک اثر اپیزودیک، تعاملی و داستان‌محور از جهان شگفت‌انگیز «هیلو» بود که فرایند ساخت آن از آوریل سال 2008 آغاز شد. این بازی قرار بود «فصل جدید» یا «شروع تازه‌ای» در داستان سری Halo باشد. بازی Halo: Chronicles با هدف «ارائه شیوه نوین بازی‌کردن» معرفی شد و «پیتر جکسون»، این پروژه را «سینمایی‌ترین بازی تاریخ» توصیف کرد.

متأسفانه، جزئیات کمی از داستان بازی Halo: Chronicles تاکنون از سوی مطبوعات و مجله‌های گیمینگ منتشر شده است. بااین‌حال، مجله بریتانیایی Xbox World 360 در مقاله‌ای، ادعا کرده بود که بازی مذکور بیشتر به یک «فیلم تعاملی» شباهت دارد و حتی بخش‌هایی از گیم پلی آن، به‌صورت نیمه‌خودکار هدایت می‌شود. علاوه‌برآن، تصمیم‌های بازیکنان روی سرنوشت نهایی داستان بازی تأثیر مستقیمی می‌گذارد.

چرا بازی جاه‌طلبانه Halo: Chronicles کنسل شد؟

گفتنی است که بازی Halo: Chronicles قصد داشت روی بک‌گراند شخصیت محبوب Master Chief (یا John-117) تمرکز کند. «پیتر جکسون» می‌خواست بازی Halo: Chronicles در قالب اپیزودهای مختلف و به‌صورت آنلاین، در دسترس کاربران Xbox 360 قرار دهد. تیم کوچکی از استودیو Bungie با استودیوی نیوزلندی Wingnut Interactive برای تولید بازی مورد بحث ادغام شدند؛ اما پس از سقوط پروژه، استودیوی Bungie کار توسعه بازی تیراندازی اول‌شخص Halo 3: ODST را آغاز کرد.

در جولای سال 2009، «پیتر جکسون» از لغو پروژه جاه‌طلبانه Halo: Chronicles خبر داد. با گذشت 16 سال، هنوز مشخص نیست که چرا این پروژه توسط «مایکروسافت» (Microsoft) به طور کامل کنار گذاشته شد. نظر شما درباره پروژه نافرجام «پیتر جکسون» از دنیای Halo چیست؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *