رفتن به نوشته‌ها

کارگردان هنری Cyberpunk 2 از موتور گرافیکی Unreal Engine 5 دفاع کرد

کارگردان هنری نسخه بعدی مجموعه Cyberpunk، اخیراً ایده وجود سکانس‌های آسانسور در بازی Cyberpunk 2077 برای پنهان‌کردن صحنه‌های بارگذاری (لودینگ) را رد کرد و تصمیم استودیو CD Projekt RED مبنی بر استفاده از موتور گرافیکی Unreal Engine 5 را عاقلانه دانست.

تقریباً همه کاربران و تحلیل‌گران می‌دانند که استودیو لهستانی CD Projekt RED، به‌صورت هم‌زمان، روی توسعه بازی‌های Cyberpunk 2 و The Witcher 4 کار می‌کند. اکنون کارگردان هنری بازی Cyberpunk 2 در گفت‌وگویی رسماً این نظریه را که سکانس‌های آسانسور در سایبرپانک 2077 برای مخفی‌کردن صحنه‌های لودینگ هستند، رد کرد.

ایگور سارزیسنکی، با انتشار پستی در شبکه اجتماعی بلواسکای اظهار داشت که «آسانسورها در Cyberpunk، صفحه‌های لودینگ پنهان‌شدهٔ هوشمند نیستند» و به تناقض‌های موجود در این منطق اشاره کرد. او به بیان دقیق‌تر توضیح داد: «شما برای رفتن به یک اتاق کوچک به صفحه‌های لودینگ مخفی در آسانسور احتیاج دارید؛ اما می‌توانید از کل شهر عبور کنید و وارد یک فضای داخلی عظیم و پیچیده بدون هیچ صفحه بارگذاری شوید».

استقبال سازنده Cyberpunk 2 از Unreal Engine 5؛ ساخت موتور اختصاصی زمان زیادی را می‌طلبد

او این بارگذاری یکپارچه را به موتور داخلی CDPR، یعنی REDengine نسبت می‌دهد که آن را یک «معجزه» می‌نامد. علاوه‌ بر این موضوع، سارزیسنکی از ساخت بازی Cyberpunk 2 با موتور گرافیکی Unreal Engine 5 دفاع کرد. او گفت: «ما می‌خواهیم بازی بسازیم، نه موتور بازی طراحی کنیم.» دیدگاه سارزیسنکی احتمالاً به این واقعیت اشاره دارد که توسعه و نگهداری یک موتور بازی شامل زمان و منابع زیادی است که می‌توانست بهتر صرف کار روی خود بازی شود.

گیمرها در سال 2025، از وجود مشکلات عملکردی در بازی‌های مبتنی بر موتور Unreal Engine 5 بسیار خشمگین شدند. باید منتظر ماند و دید که استودیو CD Projekt RED، چگونه از موتور UE5 برای بهینه‌سازی عناوین آینده خود استفاده خواهد کرد. شما همچنین می‌توانید مطلب جادوی کارت گرافیک RTX 5090 در اجرای بازی Cyberpunk 2077 را در رسانه سخت‌افزارمگ مطالعه کنید.

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *