طبق گزارشهای منتشر شده، شرکت Rockstar Games قصد دارد در بازی GTA VI، حمایت ویژهای از محتوای تولید شده توسط کاربران و جامعه مادینگ داشته باشد. هسته اصلی این برنامه، پروژهای تحت عنوانِ ROME است که موتور آنلاین مادسازی برای بازی جاهطلبانه GTA VI خواهد بود.
هدف راکستار گیمز در PROJECT ROME، ارائه یک ابزار کاربردی آسان است که گیمرها بتوانند با استفاده از آن، محتواها و تجربههای مورد نظر خود را در محیط بازی GTA VI خلق کنند. این محتوا میتواند شامل مأموریتهای سفارشی، حالتهای بازی جدید و سرورهای اختصاصی باشد که میلیون گیمرها دیگر قادر هستند از آنها لذت ببرند.
به بیان دقیقتر، رویکرد PROJECT ROME در بازی GTA VI، در قامت یک پلتفرم خلق محتوا، مشابه Roblox و Fortnite خواهد بود. البته لازم به ذکر است که PROJECT ROME یک پلتفرم برای مخاطب بزرگسال در نظر گرفته میشود.
حمایت از جامعه مادینگ با اقدام اخیر راکستار برای تصاحب شرکت Cfx.re، سازنده فریمورک محبوب FiveM برای GTA V، تقویت شده است. در راستای گسترش این تجربه، انتظار میرود که فریمورک FiveM سرانجام بهصورت رسمی روی پلتفرم Steam منتشر میشود. این حرکت نشاندهنده تمایل راکستار به گسترش تجربه مادینگ در سطح وسیعتر است که قصد دارد آن را به طور جدی در بازی GTA VI پیادهسازی کند.
آیا پلتفرم PROJECT ROME روی نسخه PC بازی GTA VI میآید؟
باوجود این گزارشها، نکته حائز اهمیت اینجاست که راکستار هنوز انتشار نسخه کامپیوتر شخصی بازی GTA VI را تأیید نکرده است. به طور سنتی، راکستار پورت PC بازیهای خود را حداقل یک سال پس از عرضه کنسولی منتشر میکند؛ بنابراین، بسیار بعید است که ابزارهایی مانند PROJECT ROME همزمان با انتشار اولیه بازی در دسترس قرار گیرند. بااینحال، انتظار میرود که این ویژگیهای مادسازی قوی، همراه با انتشار نسخه PC، در اختیار پیسی گیمرها قرار گیرند.
بازی اکشن و جهانباز GTA VI در تاریخ 28 آبان 1405 (19 نوامبر 2026) برای کنسولهای پلی استیشن 5 (PlayStation 5) و ایکس باکس سری ایکس/اس (Xbox Series X/S) عرضه خواهد شد. شما میتوانید پیشبینی زمان عرضه نسخه PC بازی GTA VI را در رسانه سختافزارمگ مطالعه کنید.
اولین باشید که نظر می دهید