رفتن به نوشته‌ها

کالاف دیوتی در روم باستان؛ ایده‌ای که با دیدگاه اکتیویژن در تضاد بود!

ناشر اکتیویژن در طی این دهه‌ها، ایده‌های قابل‌تأمل مبنی بر انتقال دنیای Call of Duty به فضا (Future Warfare) و ادغام سبک وحشت با جنگ ویتنام را کنار گذاشت. در میان انواع ایده‌ها، یک تیم توسعه‌‌دهنده قصد داشت داستان بعدی کالاف دیوتی را در دوران روم باستان روایت کند.

پروژه Call of Duty: Roman Wars که با نام رمزی Fireteam شناخته می‌شد، قرار بود توسط استودیو Vicarious Visions ساخته شود. کاربران احتمالاً استودیو Vicarious Visions را به دلیل توسعه بازی‌های جذابی مانند Ultimate Spider-Man (محصول سال 2005) و Crash Nitro Kart (محصول سال 2003) می‌شناسند. این استودیو همچنین در طراحی پورت Xbox Original بازی تیراندازی اول‌شخص DOOM III مشارکت داشت.

استودیو Vicarious Visions فرایند تولید بازی Call of Duty: Roman Wars را از سال 2008 آغاز کرد. برخلاف نسخه‌های قبلی که بر پایه سبک تیراندازی اول‌شخص تولید شده بودند، این پروژه قرار بود از زاویه دوربین ایزومتریک پیروی کند. گفتنی است پلتفرم‌های مقصد پروژه مذکور کنسول‌های پلی استیشن 3 (PlayStation 3)، ایکس باکس 360 (Xbox 360) و پلتفرم کامپیوترهای شخصی (PC) بودند.

چرا بازی کالاف دیوتی روم باستان کنسل شد؟

در گیم پلی بازی کنسل‌شده Call of Duty: Roman Wars، گیمر می‌توانست عضوی از لژیون دهم، نیروی ویژه ژولیوس سزار باشد. سلاح‌ها شامل تیرکمان، نیزه، سپر و همچنین توانایی پرتاب شن به سمت دشمنان می‌شد. بخش کوتاهی از گیم پلی پروژه موردبحث به مدیران اکتیویژن نمایش داده شد که به نبرد آلیسیا اشاره داشت. گیمر می‌توانست سوار بر یک فیل شود که به‌نوعی مانند یک تانک عمل می‌کرد.

رسانه خبری IGN مدعی بود که اکتیویژن، دیدگاه جدی نسبت به پروژه Call of Duty: Roman Wars نداشت و هرگز هم وارد فاز آزمایشی نشد. فردی با نام Polemos که زمانی در استودیو Vicarious VIsions کار می‌کرد، پیرامون پروژه کالاف دیوتی در روم باستان گفت: «من واقعاً فکر می‌کردم یک بازی جنگی باستانی که با موتور Call of Duty بازسازی شده باشد، خوب از آب در می‌آید. ما یک نمونه اولیه تک‌مرحله‌ای بر اساس نبرد آلیسیا انجام دادیم؛ بنابراین مأموریتی را بر اساس آن ساختیم. ما همه چیز را از اسب‌سواری گرفته تا فیل‌سواری و کار با منجنیق داشتیم. همه چیز برای نمونه‌سازی سریع در موتور Unreal Engine انجام شد.»

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *