دادههای پایگاه SteamDB نشان میدهد که فصل اول بازی Call of Duty: Black Ops 7 در جذب کاربر ناکام مانده است. این بازی تیراندازی اولشخص که ماه گذشته عرضه شد، تاکنون نتوانسته انتظارات منتقدان و طرفداران را برآورده سازد.
جدیدترین قسمت از سری Black Ops با نقدهای سرد و واکنش منفی جامعه گیمرها مواجه شده و میزان فروش آن در مقایسه با نسخههای پیشین فرانچایز Call of Duty بسیار پایین بوده است. حتی تلاشهای شرکت اکتیویژن برای جذب گیمرهای بیشتر با ارائه اسکینهای رایگان نیز تأثیر چندانی بر بهبود وضعیت نگذاشته است.
انتظار میرفت شروع فصل اول، حیاتی دوباره به بازی Call of Duty: Black Ops 7 ببخشد؛ چراکه عناوین سرویسمحور معمولاً با آغاز فصلهای جدید، شاهد بازگشت و ورود موجی از گیمرهای جدید هستند. بااینحال، بررسی آمار پایگاه SteamDB نشان میدهد که این روند برای بازی Black Ops 7 رخ نداده است.
گفتنی است تنها یک روز پس از آغاز فصل، تعداد گیمرها از 57,331 نفر به 62,229 نفر افزایش پیدا کرد که این رشد تنها حدود 5 هزار بازیکن است. این افزایش نسبی، پایینترین میزان رشد ثبتشده برای شروع یک فصل جدید در فرانچایز Call of Duty تلقی میشود و در مقایسه با دیگر بازیهای لایو سرویس بسیار ناچیز است.
عدم استقبال کاربران استیم از فصل اول بازی Black Ops 7؛ زنگ خطر جدی برای اکتیویژن به صدا درآمد!
بهعنوانمثال، بازی اکشن و ابرقهرمانی Marvel Rivals با شروع فصل پنجم خود، شاهد جهشی از 93 هزار به بیش از 160 هزار گیمر بود. آمارها نشان میدهند که بازی Call of Duty: Black Ops 7 در جذب مخاطب جدید یا بازگرداندن طرفداران قدیمی موفق عمل نکرده است. اگرچه این بازی برای کاربران Xbox بهصورت رایگان در سرویس Game Pass قابلدسترس است؛ اما کاهش آمار استیم، احتمالاً همراستا با افت تعداد گیمرها در کنسولهای PlayStation و Xbox میشود و یک چالش جدی را پیشروی اکتیویژن قرار میدهد.
از طرفی، گیمرها از تکرار پیغام Update Available در هنگام ورود به منوی بازی کلافه شدند. اکتیویژن باید بپذیرد که بازی Call of Duty: Black Ops 7 از عنوان Battlefield 6 شکست خورده است. این ناشر برای بازگشت به مسیر موفقیت، باید اصلاحیههایی را در نسخه بعدی COD اعمال کند.
اولین باشید که نظر می دهید