دفاع یک توسعه‌دهنده مستقل از موتور Unreal Engine 5؛ مشکل جای دیگری است!

موتور گرافیکی «آنریل انجین» امروزه در تمامی بازی‌های کامپیوتری مورداستفاده قرار می‌گیرد. به‌عنوان‌مثال، کمپانی بزرگ بازی‌سازی CD Projekt RED انجین اختصاصی خود را کنار گذاشته است و از موتور Unreal Engine 5 برای ساخت بازی موردانتظار The Witcher 4 استفاده می‌کند. بااین‌حال، گسترش استفاده از موتور Unreal Engine 5 برای گیمرها، خبر خوبی محسوب نمی‌شود. آن‌ها به‌شدت از مشکلات عملکردی این موتور در بازی‌های Mafia: The Old Country و MGS Delta: Snake Eater بسیار عصبانی هستند.

تعداد قابل‌توجهی از گیمرها، مقصر بروز مشکلات عملکردی را خودِ موتور Unreal Engine 5 می‌دانند؛ اما «اریک راجوت» (Eric Rajot)، توسعه‌دهنده مستقل و سازنده بازی تیراندازی Beautiful Light، دیدگاه متفاوتی دارد. او با انتشار پُستی در شبکه اجتماعی X (توییتر سابق) گفت: «عملکرد (پرفورمنس) بد بیشتر نتیجه شیوه‌های توسعه نادرست است تا نقض موتور بازی.»

او در ادامه افزود که بازی‌هایی مانند Marvel Rivals، The Finals، Fortnite، Clair Obscur: Expedition 33 و ARC Raiders از عملکرد بهینه‌ای برخوردار هستند. «راجوت» همچنین به توییت جنجالی Synth Potato واکنش شدیدی نشان داد و گفت: «من هم شخصاً از اینفلوئنسرهای بازی که [افکار] نادرست (یا از روی خشم) برای جلب‌توجه در توییتر به اشتراک می‌گذارند، خسته و کلافه شده‌ام.»

استفاده از موتور Unreal Engine 5 در بازی شوتر Beautiful Light

او اعتقاد دارد که شرکت «اپیک گیمز» (Epic Games) تلاش‌های زیادی برای ارائه بهینه‌سازی و مستندات عالی برای توسعه‌دهندگان انجام می‌دهد و مشکل در زمان و بودجه‌ای است که برای تکمیل بازی به آن‌ها داده شده است. توسعه‌دهنده بازی شوتر Beautiful Light توضیح داد درحالی‌که فناوری‌های Lumen و Nanite در نسخه‌های Unreal Engine 5.1 و 5.2 در زمان عرضه آماده نبودند، این مشکل منحصراً به «اپیک» مربوط نمی‌شود. استودیو «کرایتک» (Crytek) در روزهای ابتدایی شروع کار موتور CryEngine، با چنین مشکلاتی مواجه شد؛ اما اکنون پس از گذشت 10 سال، این موتور در بازی نقش‌آفرینی Kingdom Come بی‌نظیر عمل می‌کند.

او در پایان می‌گوید که بهینه‌سازی موتور، سال‌ها به طول می‌انجامد و شرکت Epic Games از زمان انتشار UE 5.0، تقریباً بسامد عملکرد را دوبرابر کرده است. از طرفی، باتوجه‌به دفاعیه «راجوت»، ما باید منتظر بمانیم که بهینه‌سازی و عملکرد بازی Beautiful Light روی موتور Unreal Engine 5 چگونه خواهد بود. این بازی در دسامبر سال 2026 عرضه می‌شود. نظر شما درباره اختلاف‌نظرها حول محور موتور Unreal Engine 5 چیست؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *