غول فناوری چین Tencent Holdings پس از دورهی کمفروشی در حوزهی بازیهای ویدیویی، با عرضهی بازی موبایلی “Dungeon and Fighter” (DnF) بار دیگر طعم پیروزی را چشید. این بازی اکشن با حرکت جانبی، که توسط شرکت کرهای Nexon توسعه یافته و توسط Tencent منتشر شده است، توانست در عرض چند ساعت پس از راهاندازی در تاریخ ۲۱ می، به صدر جدول پرفروشترین برنامههای اپ استور اپل در چین دست یابد و از آن زمان تاکنون جایگاه خود را حفظ کند.
پایان سلطنت رو به افول عناوین شاخص
به گزارش سرویس گیم رسانه اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، این موفقیت، پایانی بر دورهی نزولی عناوین شاخص قبلی Tencent نظیر Honor of Kings و Peacekeeper Elites محسوب میشود که اخیراً شاهد کاهش درآمد ناشی از افت محبوبیت بودهاند. DnF در سطح جهانی نیز عملکرد درخشانی داشته و در ردهبندی جهانی پرفروشترین اپلیکیشنهای هفتهی گذشته، تنها پس از پلتفرم ویدیوی کوتاه تیکتاک و بالاتر از Honor of Kings و یوتیوب، در جایگاه دوم قرار گرفته است.
ارقام حیرتانگیز
با توجه به آمار Appmagic، تخمین زده میشود که درآمد DnF تنها از طریق دستگاههای اپل و پس از دریافت بیش از ۲.۴ میلیون دانلود، از مرز ۴۰ میلیون دلار فراتر رفته باشد. رابین ژو، تحلیلگر ارشد در Bernstein، این رقم را با دادههای ثبتشده توسط Sensor Tower، یک شرکت ردیابی برنامهی دیگر، تأیید میکند.
آقای ژو با اشاره به اینکه این رقم صرفاً سهم Tencent و Nexon از درآمد کل بازی را شامل میشود، خاطر نشان میکند که درآمد واقعی DnF به مراتب بیشتر است. وی با در نظر گرفتن سهم اپل از درآمد، و با استناد به دادههای Sensor Tower، درآمد کل بازی را از زمان راهاندازی چیزی حدود ۱.۲ تا ۱.۵ میلیارد یوان (۲۶۰.۹۵ میلیون دلار) تخمین میزند. این رقم معادل با کل هزینهی صرفشدهی کاربران در بازی است.
عملکردی فراتر از انتظار
عملکرد قدرتمند بازی موبایلی DnF در مسیر تحقق پیشبینی درآمد ۳ میلیارد یوان (حدود ۴۱۳ میلیون دلار) شرکت Nexon در ماه اول راهاندازی بازی قرار دارد. این موضوع نشاندهندهی محبوبیت فوقالعادهی DnF و پتانسیل بالای آن برای تبدیل شدن به یک غول جدید در صنعت بازیهای موبایلی است.
دلایل موفقیت
نامی آشنا: DnF اقتباسی موبایلی از یکی از سودآورترین بازیهای کامپیوتری جهان به همین نام است که از محبوبیت بالایی در بین گیمرها برخوردار است.
کیفیت بالا: این بازی با گرافیک چشمنواز، گیمپلی جذاب و محتوای متنوع، تجربهی کاربری منحصر به فردی را برای مخاطبان خود به ارمغان میآورد.
انتشار به موقع: عرضهی DnF در زمانی مناسب، یعنی پس از دورهی رکود صنعت بازی در چین، فرصتی ایدهآل برای جذب مخاطبان جدید و احیای بازار را فراهم کرد.
نقش DnF در آیندهی Tencent
موفقیت DnF میتواند نقطه عطفی در مسیر Tencent و بازگشت این شرکت به دوران اوج خود باشد. Tencent با تکیه بر این بازی میتواند سهم خود را در بازار بازیهای موبایلی چین و جهان افزایش داده و به نوآوری و خلق عناوین جدید و جذاب ادامه دهد.
منبع خبر طوفان بازی های موبایلی با DnF: تنسنت بر تخت سلطنت مینشیند پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.
تکنا
غول فناوری چین Tencent Holdings پس از دورهی کمفروشی در حوزهی بازیهای ویدیویی، با عرضهی بازی موبایلی “Dungeon and Fighter” (DnF) بار دیگر طعم پیروزی را چشید. این بازی اکشن با حرکت جانبی، که توسط شرکت کرهای Nexon توسعه یافته و توسط Tencent منتشر شده است، توانست در عرض چند ساعت پس از راهاندازی در
منبع خبر طوفان بازی های موبایلی با DnF: تنسنت بر تخت سلطنت مینشیند پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.