هوش مصنوعی در خدمت لیورپول: دسترسی سریعتر هواداران به صحنه‌های ناب

باشگاه فوتبال لیورپول به عنوان یکی از اعضای اصلی لیگ برتر انگلیس، که محبوب‌ترین لیگ فوتبال جهان به شمار می‌رود، از جایگاه ویژه‌ای در میان هواداران برخوردار است. این باشگاه در شبکه‌های اجتماعی نیز از محبوبیت بالایی برخوردار بوده و تنها در اینستاگرام، نزدیک به 46 میلیون نفر آن‌ها را دنبال می‌کنند.

تحلیل موقعیت: چالش باشگاه لیورپول

به گزارش سرویس بین الملل رسانه اخبار فناوری تکنا، درو کریسپ معاون ارشد بخش دیجیتال باشگاه لیورپول در مصاحبه ای اعلام کرد: «ما روزانه حجم عظیمی از محتوا را تولید و ضبط می‌کنیم.» این محتوا شامل فیلمبرداری از تمامی بازی‌ها، مصاحبه‌های بازیکنان و بخش‌های دیگری از تاریخ غنی این باشگاه است. آقای کریسپ حجم این داده‌ها را در حد ترابایت عنوان کرد.

با وجود این حجم انبوه از محتوا، یافتن اطلاعات خاص می‌تواند بسیار دشوار باشد. پیش از به‌کارگیری هوش مصنوعی، تیم دیجیتال باشگاه (مسئول تولید محتوای شبکه‌های اجتماعی) از فرمت‌های ذخیره‌سازی قدیمی مانند هارددیسک استفاده می‌کرد. به گفته‌ی آقای کریسپ، آن‌ها همچنین به تگ‌گذاری دستی محتوا با اطلاعاتی همچون نام بازیکنان و تکیه بر «حافظه‌ی افراد» وابسته بودند. آقای کریسپ در ادامه توضیح داد: «ممکن بود فردی به یاد بیاورد که “صبر کنید، ما این بخش از محتوا را اینجا فیلمبرداری کردیم، بیایید برویم و در آن قسمت از آرشیو نگاه کنیم.”»

به گفته‌ی ایشان، زمانی که صرف جستجوی دستی محتوا می‌شد، می‌توانست صرف ویرایش و تولید محتوای باکیفیت‌تر گردد. بر همین اساس، باشگاه لیورپول تصمیم به استفاده از هوش مصنوعی برای رفع این چالش گرفت.

شرکا و کارکنان کلیدی

باشگاه لیورپول با Wasabi Technologies، سازنده‌ی یک برنامه‌ی مجهز به هوش مصنوعی برای ذخیره‌سازی ابری داده و جستجو، همکاری خود را آغاز کرد. هدف از این همکاری، یاری رساندن به تیم دیجیتال باشگاه در کشف کلیپ‌های بایگانی‌ای بود که در غیر این صورت ممکن بود مورد غفلت قرار گیرند.

هوش مصنوعی در عمل

این سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی از دو قابلیت کلیدی برخوردار است. اولین قابلیت، آپلود و بایگانی تمامی فیلم‌های مرتبط با باشگاه در فضای ابری است. این فیلم‌ها شامل پخش زنده مسابقات و مصاحبه‌های بعد از بازی نیز می‌شوند. آقای کریسپ در این باره گفت: «ما توانستیم کل آرشیو خود را در این سیستم قرار دهیم. این امر مزایای متعددی از جمله دسترسی آسان، کارآمدی بالا، مقرون‌به‌صرفه بودن و امکان دسترسی از هر مکان را به همراه داشت.»

قابلیت دوم این سیستم، امکان استخراج محتوای مرتبط از آرشیو برای تولید محتوای شبکه‌های اجتماعی تیم است. کریسپ توضیح داد: «ما از قابلیت‌های برچسب‌گذاری خودکار هوش مصنوعی آن‌ها برای انجام بسیاری از ویرایش‌ها و تگ‌گذاری‌ها – و در نتیجه، بهبود قابلیت جستجو – استفاده می‌کنیم.» برای مثال، یک ویرایشگر ویدیویی که برای باشگاه کار می‌کند، می‌تواند از طریق این سیستم، درخواست تمامی فیلمبرداری‌های مربوط به ضدحملاتی را بدهد که منجر به گلزنی مهاجم داروین نونیز شده‌اند و سیستم نیز به صورت خودکار لحظات مرتبط را از پایگاه داده‌ی خود استخراج می‌کند.

به طور مشابه، این سیستم برای تشخیص زمان نمایش نام اسپانسرهای شرکتی در تبلیغات درون ورزشگاه طراحی شده است. بدین ترتیب، باشگاه می‌تواند با اولویت قرار دادن کلیپ‌هایی که نشان‌دهنده‌ی برندهای خاصی هستند، تعهدات تبلیغاتی خود را به نحو مؤثرتری مدیریت نماید.

منبع خبر هوش مصنوعی در خدمت لیورپول: دسترسی سریعتر هواداران به صحنه‌های ناب پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

تکنا

باشگاه فوتبال لیورپول به عنوان یکی از اعضای اصلی لیگ برتر انگلیس، که محبوب‌ترین لیگ فوتبال جهان به شمار می‌رود، از جایگاه ویژه‌ای در میان هواداران برخوردار است. این باشگاه در شبکه‌های اجتماعی نیز از محبوبیت بالایی برخوردار بوده و تنها در اینستاگرام، نزدیک به 46 میلیون نفر آن‌ها را دنبال می‌کنند. تحلیل موقعیت: چالش
منبع خبر هوش مصنوعی در خدمت لیورپول: دسترسی سریعتر هواداران به صحنه‌های ناب پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *