وابستگی مک‌دونالدز به فناوری کار دستش داد

فست‌فودهای بزرگ مثل مک‌دونالدز، امروزه به شدت به تکنولوژی وابسته هستند. مک‌دونالدز از اپلیکیشن موبایل، کیوسک‌های سفارش بدون نیاز به کارمند، منوی دیجیتال بر مبنای تقاضا، آب‌وهوا و هوش مصنوعی برای افزایش فروش و صرفه‌جویی در هزینه استفاده می‌کند.

به گزارش رسانه فناوری تکنا، این وابستگی ها به تکنولوژی اما ریسک‌هایی هم دارد. روز جمعه مشکل فنی در سیستم‌های مک‌دونالد باعث اختلال در شعبه‌های این فست‌فود در بازارهای مهم دنیا مثل ژاپن، استرالیا و انگلیس شد و خیلی از شعبه‌ها مجبور شدند به طور موقت فقط نقدی کار کنند یا کلا تعطیل شوند.

مک‌دونالدز اعلام کرد این مشکل به خاطر تغییر تنظیمات در یکی از شرکت‌های تامین‌کننده‌ی آن‌ها بوده است. با وجود این مشکلات، بعید است مک‌دونالدز استراتژی کلی خود را که وابستگی بیشتر به تکنولوژی است، تغییر دهد. این در حالی است که مک‌دونالدز می‌خواهد سهم سفارش‌های آنلاین و از طریق کیوسک را که در سال ۲۰۲۲ در بازارهای مهم به یک‌سوم کل فروش رسیده، افزایش دهد.

مک‌دونالدز در دسامبر اعلام کرد با گوگل برای انتقال سیستم‌های کامپیوتری رستوران‌هایش به فضای ابری همکاری می‌کند. این کار به هوش مصنوعی مک‌دونالدز اجازه می‌دهد الگوها و ظرایف بیشتری را درک کند که در نهایت منجر به غذای داغ‌تر و تازه‌تر می‌شود. فست‌فودهای بزرگ دیگر مثل استارباکس هم استراتژی مشابهی دارند و روی هوش مصنوعی و تکنولوژی‌های جدید برای بهبود خدمات و فروش سرمایه‌گذاری می‌کنند. البته این وابستگی به تکنولوژی ریسک‌هایی مثل نارضایتی مشتریان از تغییر قیمت‌ها بر اساس زمان را هم به همراه دارد.

منبع خبر وابستگی مک‌دونالدز به فناوری کار دستش داد پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

تکنا

فست‌فودهای بزرگ مثل مک‌دونالدز، امروزه به شدت به تکنولوژی وابسته هستند. مک‌دونالدز از اپلیکیشن موبایل، کیوسک‌های سفارش بدون نیاز به کارمند، منوی دیجیتال بر مبنای تقاضا، آب‌وهوا و هوش مصنوعی برای افزایش فروش و صرفه‌جویی در هزینه استفاده می‌کند. به گزارش رسانه فناوری تکنا، این وابستگی ها به تکنولوژی اما ریسک‌هایی هم دارد. روز جمعه
منبع خبر وابستگی مک‌دونالدز به فناوری کار دستش داد پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *