اسپیس ایکس لباس جدیدی مخصوص راهپیمایی فضایی معرفی کرد

اسپیس ایکس از نوعی لباس جدید فضانوردان رونمایی کرده است که می‌تواند در زمان راهپیمایی فضایی مورد استفاده آنان قرار بگیرد. به گفته این شرکت این لباس فضانوردی جدید قرار است توسط فضانوردان در زمان حرکت در خارج از فضاپیماها و در ماموریت Polaris Dawn مورد استفاده قرار بگیرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اسپیس ایکس قصد دارد در تابستان امسال پرتاب فضانورد خصوصی دیگری را انجام دهد. اکنون این شرکت از یک لباس جدید مخصوص فضانوردان رونمایی کرده است که به آنها در کاوش بیشتر در فضا کمک خواهد کرد. طبق گزارش‌های منتشر شده یکی دیگر از ماموریت‌های آینده اسپیس ایکس ماموریت Polaris Dawn نام دارد این ماموریت شامل برخی فعالیت‌ها در خارج از فضاپیما است که در آن فضانوردان خصوصی با استفاده از لباس فضایی مخصوص قداماتی را در خارج از فضاپیما انجام می‌دهند. در زمان انجام این ماموریت نیز فضانوردان باید لباس فضایی مخصوص به تن داشته و بدین ترتیب در برابر محیط خشن در فضا محافظت شوند.

اسپیس ایکس در سایت و کانال‌های رسانه‌های اجتماعی خود اطلاعات اولیه‌ای در مورد این لباس فضانوردان منتشر کرده است. لباس جدید اسپیس ایکس به نام EVA شباهت بسیار زیادی به لباس IVA یا همان لباس فضانوردان درون فضاپیما دارد که معمولاً در داخل فضاپیما و در زمان پرتاب یا فرود توسط فضانوردان استفاده می‌شود. این لباس‌های جدید از مواد پیشرفته ساخته شده‌اند و در آن بهبودهای مختلفی در بخش‌های لباس صورت گرفته است. طبق گفته اسپیس ایکس در این لباس طراحی منحصر به فردی برای افزایش تحرک فضانوردان و محافظت از آنها در فضا و در برابر محیط خشن خارج از فضاپیما انجام شده است.

کریس دریک مدیر تیم طراحی لباس فضایی این شرکت در مورد تعادل حرارتی این لباس با دمای بدنه فضانوردان می‌گوید: پیش از ساخت این لباس اقدامات مهمی در زمینه انتخاب متریال و ساختن لباس انجام شد. یکی از آنها اضافه شدن لایه جدیدی به منظور مدیریت دما بوده است. همچنین شرایط دمای بدن فضانوردان در محیط بیرون مورد بررسی قرار گرفت تا مطمئن شویم که دمای لباس مطابق با دمای فضا بدن فضانوردان خواهد بود.

همچنین فناوری‌های دیگر تولیدی بخش‌های مختلف اسپیس ایکس در این لباس نیز مورد استفاده قرار گرفته است. به گفته دریک منابع مختلف زیادی در اسپیس ایکس وجود دارد که همگی برای توسعه این لباس در اختیار گرفته شد. همچنین برخی مواد حرارتی برای ساخت چکمه این لباس مورد استفاده قرار پیش از این در ساخت بدنه فالکون و دراگون نیز استفاده شده بود.

منبع خبر اسپیس ایکس لباس جدیدی مخصوص راهپیمایی فضایی معرفی کرد پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

تکنا

اسپیس ایکس از نوعی لباس جدید فضانوردان رونمایی کرده است که می‌تواند در زمان راهپیمایی فضایی مورد استفاده آنان قرار بگیرد. به گفته این شرکت این لباس فضانوردی جدید قرار است توسط فضانوردان در زمان حرکت در خارج از فضاپیماها و در ماموریت Polaris Dawn مورد استفاده قرار بگیرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و
منبع خبر اسپیس ایکس لباس جدیدی مخصوص راهپیمایی فضایی معرفی کرد پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *