راهنمای انتخاب هاست مناسب برای انواع وبسایت‌ها و پلتفرم ها

یکی از مباحث مهم برای راه اندازی وبسایت انتخاب هاست متناسب با کاربرد، پلتفرم و اندازه کسب و کار ما است که در این مقاله به راهنمایی جامع شما در انتخاب سرویس میزبانی مناسب برای کسب و کارتان می‌پردازیم. به طور کلی هاست به دو دسته اصلی تقسیم می‌شود. هاست لینوکس و هاست ویندوز. حالا باید به این پی ببریم که کدام یک از این دو به درد کار ما می‌خورند؟

هاست لینوکس یا هاست ویندوز؟

هاست لینوکس به دلیل اینکه انعطاف پذیری بسیار بالایی دارد و همچنین از انواع زبان های برنامه نویسی پشتیبانی می‌کند، بیشترین مصرف را در بین برنامه نویسان و طراحان وب دارد. زبان‌هایی که هاست لینوکس پشتیبانی می‌کند عبارنتد از: PHP، Python، Javascript، c++، c# و … همچنین تمامی فریم ورک های وابسته به این زبان‌ها مانند: Laravel، Django، Node.js و… را ساپورت می‌کند. پس می‌توان از آن این نتیجه را گرفت که تمامی CMS های طراحی سایت هم روی این سرویس به بهترین نحو کار می‌کنند.

در زبان‌های برنامه نویسی که برای هاست لینوکس نام بردیم نامی از زبان برنامه نویسی مایکروسافت به میان نیامد؟ بله در راهنمای هاست مناسب برای زبان برنامه نویسی ASP.NET هاست ویندوز را پیشنهاد می‌دهیم که بهترین عملکرد و کارایی را برای این زبان و فریم ورک آن .NETCore دارد.

هاست مناسب وردپرس:

هاست وردپرس یکی از زیر شاخه‌های هاست لینوکس است که در واقع هاست لینوکس بهینه شده برای CMS ها می‌باشد. وردپرس به دلیل داشتن دیتابیس بزرگ و حجیم و همچنین میزان کد زیادی که دارد نیسبت به وبسایت های از بیس کد نویسی شده سنگین‌تر و نیاز به هاست بهینه شده برای آن دارد. این هاست به دلیل داشتن منابع بالا و پلاگین های مخصوص سرور که cms ها را بهینه تر کرده و سرعت لود وبسایت را بالا می‌برد بهترین گزینه برای استفاده cms ها می‌باشد.

هاست یا سرور مجازی؟

در این قسمت از راهنمای انتخاب هاست مناسب به تفاوت هاست اشتراکی و سرور مجازی میپردازیم. سرورهایی که بر روی آنها هاست فروخته می‌شود از کنترل پنل هاست برای ساخت اکانت های هاست و اختصاص دادن آنها به کاربران استفاده می‌کنند. در واقع یک سیستم عامل لینوکس بر روی سرور نصب شده، کنترل پنل هم روی آن نصب و اکانت‌ها روی آن ساخته می‌شوند. در واقع اگر یک اکانت منابع زیادی مصرف نماید سرعت اکانت های دیگر هم تحت تاثیر قرار می‌گیرد پس در اصل سرویس هاست اشتراکی مناسب وبسایت هایی است که ازنظر ابعاد و ترافیک از اندازه کوچک تا متوسط را دارند.

تفاوت سرور مجازی و هاست اشتراکی در این است که سرور اصلی آن با استفاده از ماشین مجازی ساز VMwarw تبدیل به چندیم VMشده و بر روی هر کدام از آنها سیستم عامل مخصوص به آن نصب می‌شود. در واقع یک سرور به چند سرور کوچکتر با همه ‌ی امکانات مانند سرور اختصاصی تقصیم می‌شود. مزایای آن این است که می‌توانید سیستم عامل مورد نظر خود را روی آن نصب نمایید، با نصب کنترل پنل آن را به هاست تبدیل کنید. ( حتی چند هاست مجزا ) منابع آن مخصوص  و اختصاصی به خود آن است و با استفاده بیش از حد یک اکانت تاثیری روی آکانت های دیگر گذاشته نمی‌شود.

سرور مجازی یا سرور اختصاصی؟

سرور اختصاصی و سرور مجازی از نظر امکانات مشابه به همدیگر می‎باشند. با این تفاوت که سرور اختصاصی از تمامی منابع یک سرور فیزیکی استفاده می‌کند اما در سرور مجازی یک سرور فیزیکی به چند سرور مجازی تبدیل می‌شود و منابع بین آنها به صورت اختصاصی تقسیم میگردد.

سرور اختصاصی از نظر هزینه گرانتر از هاست اشتراکی و سرور مجازی است و برای وبسایت های تازه کار و با بازدید کم مقرون به صرفه نیست. درصورتی که از cms ها استفاده می‌کنید بهترین گزینه برای شما هاست وردپرس است.

نتیجه گیری:

در این مقاله راهنمای انتخاب هاست مناسب سعی کردیم به صورت کلی انواع سرویس‌های میزبانی را برای شما مقایسه نماییم. به طور کلی برای وبسایت‌های از بازدید کم تا متوسط سرویس هاست اشتراکی مناسب است، برای وبسایت های بازدید متوسط از سرور مجازی و برای وبسایت های بزرگ و با داده های حساس مانند وبسایت های ارگانی، فروشگاه های آنلاین با وروردی روزانه بالای 5000 نفر از سرور اختصاصی استفاده می‌کنیم.

منبع خبر راهنمای انتخاب هاست مناسب برای انواع وبسایت‌ها و پلتفرم ها پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

تکنا

یکی از مباحث مهم برای راه اندازی وبسایت انتخاب هاست متناسب با کاربرد، پلتفرم و اندازه کسب و کار ما است که در این مقاله به راهنمایی جامع شما در انتخاب سرویس میزبانی مناسب برای کسب و کارتان می‌پردازیم.
منبع خبر راهنمای انتخاب هاست مناسب برای انواع وبسایت‌ها و پلتفرم ها پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *