ریپلینگ، آیا این شرکت می‌تواند صنعت نرم‌افزار را متحول کند؟

بسیاری از مشاوران استارت‌آپی بر این باورند که نرم‌افزارهای B2B ابتدا باید به حل یک مسئله خاص بپردازند، مشتریانی را جذب کنند و سپس با رشد شرکت، ویژگی‌های جدیدی به آن‌ها اضافه شود. اما پارکر کانراد، بنیان‌گذار سریال و مدیرعامل ریپلینگ، یک استارت‌آپ نرم‌افزاری منابع انسانی با ارزش ۱۳.۵ میلیارد دلار در ماه آوریل، این رویکرد را نادرست می‌داند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری رسانه تکنولوژی تکنا، کانراد در اپیزود اخیر پادکست Found در TechCrunch اظهار داشت که به نظر وی، توصیه‌های ارائه شده به بنیان‌گذاران نرم‌افزار در دو دهه گذشته، راهگشا نبوده‌اند. وی بیان کرد: «به باور من، دیدگاه رایج در خصوص ساخت نرم‌افزارهای تجاری این بوده است که باید تمرکز بسیار محدودی داشته باشیم و بر روی یک موضوع خاص عمیقاً کار کنیم. نتیجه این دیدگاه آن بوده است که در دو دهه گذشته، نرم‌افزارهای تجاری را به شیوه‌ای نادرست ساخته‌ایم. عارضه جانبی ساخت این اپلیکیشن‌های بسیار تخصصی این است که اکنون کسب‌وکارها برای مدیریت امور خود مجبورند از صدها نرم‌افزار مجزا استفاده کنند که بسیار ناکارآمد است.»

کانراد طبیعتاً در این مورد به محصول خود اشاره می‌کند. ریپلینگ به دنبال ارائه یک راه‌حل جامع برای تمامی نیازهای کسب‌وکارها از جمله حقوق و دستمزد، مدیریت هزینه، کارت‌های شرکتی و راه‌حل‌های فناوری اطلاعات است. در پاسخ به پرسشی درباره رقابت، کانراد بیان کرد که این موضوع به نیاز مشتری بستگی دارد. برای امور مالی، ریپلینگ با شرکت‌هایی مانند Brex و Navan رقابت می‌کند و در حوزه راه‌حل‌های حقوق و دستمزد، رقیب اصلی آن Gusto است.

کانراد معتقد است: «راز ساخت نرم‌افزارهای تجاری بهتر، ایجاد سیستمی است که در آن بتوان چندین برنامه نرم‌افزاری تجاری موازی ساخت که همگی به طور طبیعی در یک سیستم واحد قرار گیرند. وی افزود که با این رویکرد، شرکت‌ها می‌توانند از یک مجموعه داده واحد برای ایجاد چندین برنامه استفاده کنند و در نتیجه، تجربه‌ای کاربری یکپارچه را برای کاربران فراهم آورند. همچنین، این رویکرد به شرکت‌ها امکان می‌دهد تا گزینه‌های متنوع‌تری برای قیمت‌گذاری محصولات خود داشته باشند.

اگرچه تمرکز بر یک حوزه خاص (مانند امنیت سایبری) می‌تواند بسیار مفید باشد، اما ایده کانراد مبنی بر برتری پلتفرم‌های جامع نسبت به نرم‌افزارهای تخصصی، به ویژه در دوران رکود اقتصادی که شرکت‌ها بودجه محدودی برای نرم‌افزارها در نظر می‌گیرند، بسیار قابل‌تامل است. TechCrunch سال گذشته گزارش داد که بسیاری از استارت‌آپ‌های SaaS پس از سرمایه‌گذاری‌های گسترده در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ و ظهور تعداد زیادی استارت‌آپ تک‌ویژگی، با مشکلات جدی مواجه شده‌اند.

لورن استراوب، شریک عمومی Bowery Capital، نیز دیدگاه مشابهی داشت. وی در ژانویه ۲۰۲۳ به TechCrunch گفت که سرمایه‌گذاران تمایلی به سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌هایی که تنها یک ویژگی خاص را ارائه می‌دهند، ندارند زیرا این استارت‌آپ‌ها فاقد مزیت رقابتی پایدار هستند. وی همچنین افزود که شرکت‌ها تمایلی به پرداخت هزینه برای فناوری‌های تک‌ویژگی، به ویژه در زمان کاهش بودجه‌ها، ندارند. مارک گلدبرگ، سرمایه‌گذار خطرپذیر و شریک Index Ventures، نیز این دیدگاه را تأیید کرد. وی اظهار داشت که شرکت‌های بزرگ ترجیح می‌دهند از نرم‌افزارهای موجود خود استفاده کنند تا اینکه قرارداد جدیدی با یک استارت‌آپ تک‌ویژگی منعقد کنند.

کانراد امیدوار است که رویکرد افقی ریپلینگ بتواند هم مشتریان جدیدی را جذب کند و هم مشتریان فعلی را حفظ نماید. تاکنون این رویکرد موفقیت‌آمیز بوده است.کانراد بیان کرد: «در حال حاضر، هر حوزه نرم‌افزاری دارای رقابت شدیدی است و مشتریان به دنبال یک سیستم جامع هستند که بتواند نیازهای مختلف آن‌ها را برآورده کند.»

منبع خبر ریپلینگ، آیا این شرکت می‌تواند صنعت نرم‌افزار را متحول کند؟ پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

تکنا

بسیاری از مشاوران استارت‌آپی بر این باورند که نرم‌افزارهای B2B ابتدا باید به حل یک مسئله خاص بپردازند، مشتریانی را جذب کنند و سپس با رشد شرکت، ویژگی‌های جدیدی به آن‌ها اضافه شود. اما پارکر کانراد، بنیان‌گذار سریال و مدیرعامل ریپلینگ، یک استارت‌آپ نرم‌افزاری منابع انسانی با ارزش ۱۳.۵ میلیارد دلار در ماه آوریل، این
منبع خبر ریپلینگ، آیا این شرکت می‌تواند صنعت نرم‌افزار را متحول کند؟ پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *