۶ راه برای ارتقاء برند در شبکه های اجتماعی

این روزها شبکه‌های اجتماعی با منابع زیادی که در اختیار دارند، به برندها کمک می‌کنند تا مشتری‌های خود را بهتر درک کنند؛ اما با این حال، بازهم بعضی از برندها در برقراری ارتباط با مشتری‌های خود موفق نیستند. همین موضوع باعث می‌شود این کسب و کارها از رقیبان خود عقب بمانند. درواقع طبق تحقیقات انجام‌شده؛ برندها بلندترین وسیله برای بازتاب صدای مشتریان یعنی شبکه‌های اجتماعی را نادیده می‌گیرند. طی چند سال اخیر شاهد این بوده‌ایم که شبکه‌های اجتماعی بر نحوه‌ی تعامل ما با یکدیگر تأثیر گذاشته‌اند و همچنین نحوه‌ی درگیر شدن برندها با مشتریان را نیز تغییر داده‌اند.

اگر می‌خواهید مصرف‌کنندگان خود را بشناسید، باید ارتباطات خود را به‌طور حرفه‌ای مدیریت کنید. مدیریت ارتباطات یعنی بتوانید برند خود را در شبکه‌های اجتماعی شخصی‌سازی کنید تا از این طریق مشتریان خود را حمایت، کمک و پشتیبانی کنید. برای موفقیت در این زمینه باید نیروی انسانی را دخیل کنید؛ به همین دلیل است که معمولا ربات‌ها در انجام این کار ناموفق هستند. شاید سخت به نظر برسد که بخواهید هر روز و هر ساعت از وقت خود را به مدیریت شبکه‌های اجتماعی اختصاص دهید؛ اما با کمی برنامه‌ریزی می‌توانید به‌راحتی از عهده انجام آن برآیید. ما نیز در ادامه این مقاله زومیت، نکات لازم برای مدیریت شبکه‌های اجتماعی را آورده‌ایم.

social media

۱- صدای برند خود را تعریف کنید

خیلی مهم است که در مدیریت شبکه‌های اجتماعی کلمات کلیدی را که برای معرفی برند خود در نظر گرفته‌اید، به کار ببرید؛ زیرا شبکه‌ اجتماعی یک محیط دوستانه است و برند شما باید به چشم مشتریان آشنا به نظر بیاید.

۲- پاسخ دقیق بدهید

در پاسخ دادن کوتاهی نکنید و جواب‌های کلی به کاربران ندهی؛د زیرا طرفداران و دنبال‌ کننده‌ها متوجه این موضوع خواهند شد. بنابراین برای همه به یک اندازه زمان بگذارید و جواب تک‌تک سؤال‌ها را بدهید.

۳- غیرفعال نباشید

هر زمان مشاهده کردید طرفدارانتان در حال صحبت کردن در مورد موضوعی هستند که با برند شما در ارتباط است، شما نیز سکوت نکنید و وارد بحث شوید.

۴- از محتوای کاربران استفاده کنید

با توجه به روش تبلیغاتی Influencer، محتوای باکیفیت برای برندها بسیار باارزش است. بنابراین اگر مشاهده کردید طرفدارانتان برای شما محتوای باکیفیت می‌سازند، آن‌ها را لایک کنید و در صفحه خود نیز به اشتراک بگذارید.

۵- پاسخگوی همه باشید

هیچ‌کس تبعیض را دوست ندارد و این موضوع برای دوستداران یک برند نیز صدق می‌کند؛ بنابراین سعی کنید که جواب تمام طرفداران خود را بدهید.

۶- گوش دهید و یاد بگیرید

مصرف‌کننده‌ها در شبکه‌های اجتماعی در مورد برند شما صحبت خواهند کرد؛ پس بهتر است شما نیز به مکالمات آن‌ها ملحق شوید. این روزها مصرف‌کنندگان متقاضی توجه بیشتر هستند و تشویق کردن آن‌ها به خرید از طریق بازاریابی شبکه‌های اجتماعی دیگر کافی نیست. از طرفی درگیر شدن در شبکه‌های اجتماعی به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید کاربرانتان چگونه صحبت می‌کنند یا پست می‌گذارند و از همه مهم‌تر به شما نشان می‌دهد که آن‌ها چگونه به کالا یا خدمات شما واکنش نشان می‌دهند. بنابراین از این مزیت بهره ببرید و محتوای خود را شبیه به محتوای مشتریان کنید تا تأثیر بیشتری بر آن‌ها بگذارید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*