سهم فروش گوشی های تمام صفحه بازار در سال ۲۰۱۸ چقدر خواهد بود؟

سهم فروش گوشی های تمام صفحه در سال ۲۰۱۸ از مجموع کل گوشی های فروخته شده در جهان چقدر بوده است؟ با افزایش نمایشگرهای کم حاشیه این یکی از مهم‌ترین سوال‌هایی است که در ذهن همه شکل گرفته است.

سال ۲۰۱۷ هم هر چه که بود همراه با گوشی شیائومی می میکس که بنیانگذار راه تازه‌ای برای ورود گوشی های تمام صفحه در بازار بود به پایان رسید و شاهد عرضه تعداد بیشتری از این دست محصولات از سوی شرکت‌های مختلفی بودیم. در واقع مدل‌های زیادی با حاشیه‌های نمایشگر کم روانه بازار شدند، اما تمام محصولات هم از این سبک طراحی برخوردار نبودند. در همین حال یک شرکت تحقیقاتی چینی به نام AVC از بازتاب این محصولات تمام صفحه در سال ۲۰۱۸ گزارشی را تهیه کرده است که در ادامه می‌خوانیم.

این شرکت تصریح می‌کند که استفاده از نمایشگر تمام صفحه برای گوشی های هوشمند دیگر به پرچمداران محدود نمی‌شود و حالا در سال ۲۰۱۸ از گوشی های بالارده گرفته تا میان رده و رده ابتدایی به این نوع نمایشگرها تجهیز هستند. این شرکت تحقیقاتی معتقد است که سهم فروش گوشی های تمام صفحه در بازار امسال جهان، ۴۰ درصد از کل گوشی های هوشمند را تشکیل می‌دهد. این شرکت همچنین پیش‌بینی می‌کند که تقریبا تمام گوشی های پرچمدار در سال ۲۰۱۸ از یک نمایشگر تمام صفحه در اندازه‌ی ۶ اینچ به بالاتر برخوردار خواهند بود. AVC پیش‌بینی می‌کند که میانگین اندازه نمایشگر گوشی های سال جاری میلادی، ۵٫۶ اینچی است.

اکثر گوشی های تمام صفحه از نمایشگر ساخت سامسونگ برخوردارند

کارخانه‌های تولیدی شرکت سامسونگ دیسپلی همراه با فروش ۱۳۶ میلیون دستگاهی (یا ۶۳ درصد کل فروش‌ها) بزرگ‌ترین دلایل رشد گوشی های تمام صفحه در سال ۲۰۱۷ بودند. رده دوم، به شرکت Tianma Micro-electronics با فروش ۲۳ میلیون دستگاه و رده سوم نیز به شرکت AUO با ۱۳ میلیون دستگاه نمایشگر تمام صفحه تعلق خواهد داشت. این درحالیست که به طور کلی ۱۳۹ میلیون نمایشگر تمام صفحه اولد در سال ۲۰۱۷ به فروش رسید. نمایشگرهایی با سایز رنج ۵ و ۶ اینچی به ترتیب ۶۹٫۲ و ۲۰٫۸ درصد کل فروش این نمایشگرها در سال ۲۰۱۷ را تشکیل دادند. به طور کلی این نمایشگرها با اندازه‌های ۵٫۷، ۵٫۸، ۵٫۹۹، ۶٫۰۱ و ۶٫۲ اینچی عرضه می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*